dagretour

• 12 juli 2015
  • 4 reacties
  • 440 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
ik wil graag met mijn kinderen een dagje naar het spoorweg museum. kan ik dan een dagretour nemen en 2 railrunners? ik heb verder geen ov veroerbewijs.

4 reacties

Badge +3
Als uw kinderen tussen de 4 en 11 jaar oud zijn, dan kunnen zij inderdaad met een Railrunner reizen. Kinderen jonger dan 4 reizen gratis en kinderen ouder dan 11 betalen vol tarief. Reizen uw kinderen vaker per trein met iemand mee, dan kunt u een Kids Vrij-abonnement voor hen overwegen. Is het echt een eenmalig uitje, dan weegt het gedoe van het aanvragen voor u mogelijk niet op tegen de eenvoud van het kopen van een Railrunner.

U kunt zelf een dagretour kopen. Deze zijn, net als de Railrunners, te koop als eenmalige chipkaart (los kaartje) bij een kaartautomaat met "bolle buik". Afhankelijk van waar u vandaan komt, kan een actiekaartje voordeliger zijn. Zo is er momenteel een actie waarbij u voor 18 euro een dagretour kunt kopen, en daarbij inbegrepen is ook nog een kop koffie en een gebakje bij de La Place. Bekijkt u wel goed de voorwaarden voor zo'n actie: u mag er bijvoorbeeld op werkdagen pas na negen uur 's ochtends mee reizen.
ik stap op bij lichtenvoorde- groenlo en wil dus naar utrecht
Badge +3
Dan zou ik zeker even op zoek gaan naar een actiekaartje, bijvoorbeeld het kaartje dat ik in mijn bericht noemde. Een dagretour Lichtenvoorde-Groenlo - Utrecht kost 39,17 euro vol tarief. Daar valt dus ruim de helft op te besparen.
ja dat scheelt met te veel. bedankt voor uw reactie.

Reageer