beantwoord

dagretour as maandag.

• 13 maart 2020
  • 15 reacties
  • 372 Bekeken

2 kaartjes voor 38 euro’s gekocht voor maandag 16 maart.

kan ik het geld terug krijgen?

icon

Beste antwoord door Jeroen 13 maart 2020, 20:42

In dit centrale topic vind u meer informatie over het wijzigen en annuleren van tickets i.v.m het Corona virus.

Daarin staat:

Actietickets en tickets voor evenementen

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met onze Klantenservice en de situatie bespreken. Wederom geldt het verzoek om dit zover mogelijk via Chat of Sociale Media te laten verlopen.

Bekijk origineel

15 reacties

Badge

In dit centrale topic vind u meer informatie over het wijzigen en annuleren van tickets i.v.m het Corona virus.

Daarin staat:

Actietickets en tickets voor evenementen

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met onze Klantenservice en de situatie bespreken. Wederom geldt het verzoek om dit zover mogelijk via Chat of Sociale Media te laten verlopen.

Reputatie 7
Badge +3

Ook op 16 maart a.s. zullen de treinen rijden. Heeft u de kaartjes al verzilverd/gedownload/geopend/geprint/indeappgezet dan hangt het van de reden af waarom u de kaartjes niet kunt/wilt gebruiken of de klantenservice u tegemoet kan komen. NS geeft in ieder geval geen geld terug.

Reputatie 5

@MoDe 

Waar baseer je dat op er circuleert namelijk geheel andere informatie,

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Waar baseer je dat op er circuleert namelijk geheel andere informatie,

Ik baseer op de info die eerder door moderators is gegeven, als de info gewijzigd is, verneem ik dat graag.

Reputatie 5

Welke info ?

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst 

Dat er wel een goede reden moet zijn om te willen cancellen.

Reputatie 5

Acht het niet gepast om, zeker in deze situatie, klanten  te misleiden. Is ook zeker niet in het belang van NS. Het is aan NS om helderheid te verschaffen.

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst

NS liep achter de overheid aan, de overheid liep achter de RIVM aan en de RIVM liep achter de feiten aan. En dat alles wekenlang waardoor de zaak nu flink uit de klauwen is gelopen.

Achteraf moet je concluderen dat NS al veel eerder de verkoop van etickets had moeten staken tenzij voor de dag zelf.

Nu zit er nog een stuwmeer aan vooraf verkochte etickets in de pijplijn en dus zullen deze problemen nog wel even blijven. Je moet er bijv. niet aan denken dat de Keukenhof, de F1 of zo wordt afgeblazen.

Reputatie 5

En is er daarom een rol weggelegd voor communityleden om klanten het bos in te sturen etc. ?

Reputatie 7
Badge +3

En is er daarom een rol weggelegd voor communityleden om klanten het bos in te sturen etc. ?

Jazeker! En gezien jouw reacties ben je aardig op weg.

Reputatie 5

Leg uit, zal er niet voor weglopen.

Reputatie 5

Misschien dat @Stijn NS ondertussen zijn mening over het volgende kan geven:

https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-e-15-e-17-p-s/

Wat MoDe tot dusver heeft aangegeven is correct en staat ook duidelijk aangegeven in het topic waar Jeroen naar heeft gelinkt. Ik raad je dan ook zeker aan om het betreffende topic nog eens door te nemen, @BrunoEst.

De informatie die staat vermeld op de Treinreiziger pagina is onjuist. Dit is niet in lijn met het beleid wat wij intern hebben lopen. Waar zij deze informatie vandaan hebben gehaald durf ik niet te zeggen, maar ik zal zeker doorgeven dat dit zo, onjuist, wordt gecommuniceerd.

Reputatie 5

Excuus, was het overzicht kwijt, zo blijkt. Dank @Stijn NS voor de duidelijkheid.

Badge +3

De informatie die staat vermeld op de Treinreiziger pagina is onjuist. Dit is niet in lijn met het beleid wat wij intern hebben lopen. Waar zij deze informatie vandaan hebben gehaald durf ik niet te zeggen..

En die info is ook direct aangepast. Kwam trouwens van Hessel Koster lees ik.

Reageer