beantwoord

Dagretour begin en Eindstation verkeerd om

• 28 mei 2019
  • 7 reacties
  • 270 Bekeken

Hallo,

Ik heb een dagretour echter zie ik nu dat het Begin en Eindstation verkeerd om staan op de E-ticket. Is dit een problem of kan ik gewoon gebruik maken van de dagkaart?

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 mei 2019, 12:22

Welkom bij de Community, Apidia.

Naar aanleiding van de reactie van @Loes heb ik mijn reactie aangepast!

Ik wil je adviseren een nieuw ticket te kopen en via onze Klantenservice restitutie aanvragen van het foutieve ticket. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom bij de Community, Apidia.

Naar aanleiding van de reactie van @Loes heb ik mijn reactie aangepast!

Ik wil je adviseren een nieuw ticket te kopen en via onze Klantenservice restitutie aanvragen van het foutieve ticket. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat.
Reputatie 7
Badge +3
In andere topics is gezegd dat er bij controle een "notitie" in de backoffice komt te staan. Als er dan op de terugweg weer gecontroleerd wordt, ziet de conducteur dat er al mee in de andere richting is gereisd. Klopt dit nou wel of niet?

Overigens vind ik 't vreemd dat je een boete zou riskeren als je de 1e trein neemt. Je bent toch niet verplicht om bij een retour ook de heenreis te reizen?
Dat een conducteur bij het gebruik van een E-ticket een 'notitie' maakt is mij om eerlijk te zijn niet bekend. Maar ik weet ook niet alles 😉. Wellicht kan onze doorgewinterde conductrice @Loes hier iets over vertellen?
Reputatie 7
Badge +3
Ik bedoel ook niet dat de conducteur iets speciaals doet, maar dat de reis gewoon automatisch geregistreerd wordt. Ik vroeg me altijd al af of dat echt zo is, en begin nu helemaal te twijfelen 🙂
Inspecties kunnen inderdaad al langer worden geplaatst, en gebeurt als ik het goed begrepen heb tegenwoordig automatisch (of die wijziging zit in de pijplijn, pin me daar niet op vast). Dus ja, er wordt geregistreerd in de backoffice bij controle van het ticket, in ieder geval met NS-apparatuur.
Onze apparatuur plaatst na het scannen automatisch een inspectie. Ook haalt onze apparatuur de laatste inspectie op, vanuit de backoffice, dus in principe kan je een dagretour die verkeerd is ingegeven, niet gebruiken zoals je dat zou willen. De enige optie is om dit vooraf aan te geven en hopen op coulance van de betreffende conducteur. Vervelend dat het verkeerd om staat 😞.
Ah, kijk 🙂 Heb ik ook weer wat geleerd! Bedankt Loes! Ik pas mijn eerste reactie even wat aan!

Reageer