beantwoord

Dagretour, hoe vaak mag ik heen en weer?

• 7 juni 2018
  • 7 reacties
  • 6100 Bekeken

Is n dagretour voor 1x heen en terug geldig op dezelfe dag of vaker,ik moet soms 2x op dezelfde dag op en neer,met n dag ticket in de bus kun meerdere keren oer dag ermee op en neer maar vraag me af of dat ook met de trein dat geld,koop nu steeds 2x n dagretour en iemand zei dat da nie hoefde,
icon

Beste antwoord door Loes 7 juni 2018, 12:00

Een dagretour is echt maar 1x geldig. Het is geen dagkaart, die onbeperkt geldig is. Als u vaker op en neer moet, en ik weet niet hoe vaak per week en op welke tijden, zou een abonnement ook interessant kunnen zijn.
Bekijk origineel

7 reacties

Een dagretour is echt maar 1x geldig. Het is geen dagkaart, die onbeperkt geldig is. Als u vaker op en neer moet, en ik weet niet hoe vaak per week en op welke tijden, zou een abonnement ook interessant kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals Loes aangeeft kun je alleen met een dagkaart meerdere keren heen en weer.

Momenteel is er bij ActievandeDag een Daluren dagkaart te koop. Daarmee kun je alleen tijdens de daluren reizen, dus ma t/m vr voor 06:30, tussen 09:00 -16:00, en tussen 18:30 -04:00. Weekenden en feestdagen hele dag geldig. Wanneer de spits begint moet je de trein verlaten hebben, je mag een in de daluren begonnen reis niet afmaken.
https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/15-05-2018-trein-dag-dalurenkaart
Ok dank je wel,wist nie dat er nog abo bestonden maar ga ff kijken
Hallo, Parje1972 en welkom bij de NS community.

Wat Momo en Loes aangeven, klopt. Je mag een dagretour maar 1 keer gebruiken om heen en terug re reizen. Reis je vaker dan 1 keer op en neer op hetzelfde traject dan kun je een dagkaart kopen.
Parje1972 ik heb de titel van je post aangepast om deze beter vindbaar te maken. Daarnaast heb ik je post verplaatst naar het subforum Overige Producten.
Badge +3
In het geval dat je twee keer op dezelfde dag dezelfde retourreis maakt moet je twee keer een retourkaartje kopen. Pas bij langere afstanden wordt het interessant om een dagkaart te kopen.

Voorbeeld: 2x een retour van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal kost €30,40 (vol tarief). Een dagkaart kost €50,60 (vol tarief).

Overigens zijn er regelmatig goedkope aanbiedingen voor dagkaarten en dagretours.
https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/
Voor goedkope aanbiedingen moet je niet op het station zijn. 😀
Dank voor de aanvulling iMark. De keuze om een dagkaart te kopen of twee retourtickets hangt natuurlijk af van de ritprijs.

Reageer