beantwoord

Dagretour in twee enkeltjes

• 13 maart 2020
  • 14 reacties
  • 276 Bekeken

hallo, ik heb een vraag over de dagretour. Kan ik de heenreis anders afstellen dan op de terugreis? Dat ik bijvoorbeeld op de heenreis van aalten naar amsterdam ga en op de terugreis van alphen aan de rijn weer terug ga naar aalten?

Ik heb hier het over op de dagretour maar dan gesplitst in twee enkele reizen (de optie die wordt  aangeboden)

En kun je de terugreisdatum later nog aanpassen?

icon

Beste antwoord door iMark 13 maart 2020, 16:48

Daar voorziet NS niet meer in. Er wordt ook geen korting meer verleend. Twee enkele reizen zijn in principe net zo duur als een dagretour. Bovendien moeten bij een dagretour de heen- en terugreis op dezelfde dag worden afgelegd. Er kan nooit op een andere dag teruggereisd worden.

Het eenvoudigste is het om twee enkele reizen te kopen. Ik raad aan die enkele reizen zo kort mogelijk voor vertrek te kopen. In het geval dat de reis om de een of andere reden niet doorgaat  zijn er geen teleurstellingen of gedoe met terugbetalingen.

Mocht er een aanbieding zijn met een goedkoop dagretour en beide reizen vinden op dezelfde dag plaats dan is het volgende nog te overwegen. Koop een actiedagretour van Aalten naar Utrecht Centraal (dat traject wordt heen- en terug afgelegd), een enkele reis van Utrecht naar Amsterdam Centraal en een enkele reis van Alphen a/d Rijn naar Utrecht Centraal. Als u dan 3 e-tickets heeft hoeft u onderweg nergens uit- of in te checken.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Daar voorziet NS niet meer in. Er wordt ook geen korting meer verleend. Twee enkele reizen zijn in principe net zo duur als een dagretour. Bovendien moeten bij een dagretour de heen- en terugreis op dezelfde dag worden afgelegd. Er kan nooit op een andere dag teruggereisd worden.

Het eenvoudigste is het om twee enkele reizen te kopen. Ik raad aan die enkele reizen zo kort mogelijk voor vertrek te kopen. In het geval dat de reis om de een of andere reden niet doorgaat  zijn er geen teleurstellingen of gedoe met terugbetalingen.

Mocht er een aanbieding zijn met een goedkoop dagretour en beide reizen vinden op dezelfde dag plaats dan is het volgende nog te overwegen. Koop een actiedagretour van Aalten naar Utrecht Centraal (dat traject wordt heen- en terug afgelegd), een enkele reis van Utrecht naar Amsterdam Centraal en een enkele reis van Alphen a/d Rijn naar Utrecht Centraal. Als u dan 3 e-tickets heeft hoeft u onderweg nergens uit- of in te checken.

Reputatie 6
Badge +1

@iMark TS kan ook een actie dagretour Aalten - Amsterdam Centraal kopen en dan los een enkeltje Alphen a/d Rijn - Utrecht Centraal. Je mag immers op elk station op de route instappen. Bespaart weer een extra enkeltje Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Mits de reis natuurlijk op een dag plaatsvindt.

Reputatie 7
Badge +3

Bij de aanbieding Dagje uit naar keuze van de Spoordeelwinkel kost een dagretour €19 en 2 x enkele reis €24 https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/landelijkedeal-2eklas.html  Dat is weliicht voordeliger dan een dagretour plus een losse enkele reis.

Met de dagretour kun je alleen van A naar B en terug van B naar A op dezelfde dag.Met  2 keer een enkele reis kun je ook terug naar een ander station en eventueel kan de terug reis ook op een andere dag zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Goede toevoegingen. Ik blijf het een drama vinden om uit te vogelen wat het voordeligst is omdat die actiekaartjes het hele tariefspectrum verstoren.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat je een weekendretourrondreis met antennetrajecten kon kopen.

@Momo 

Zou NS naar ons geluisterd hebben?

Badge +3

Daar lijkt het wel op, zie ook https://goedkooptreinkaartje.com/actievandedag-1-treinkaartje-enkele-reis

Heel verstandige beslissing.

Ik heb uiteindelijk 2 losse dagtickets gekocht omdat er namelijk een paar dagen tussen zitten voordat ik weer naar huis ga, dit was de goedkoopste oplossing. Gister kon je namelijk nog voor 11 euro een dagticket kopen, maar door de mededeling over het corona virus zijn deze acties afgelast.

Reputatie 7
Badge +3

@iMark  Op het moment dat ik de pagina opzocht om de link te delen was de aanbieding nog beschikbaar, ik had zelfs nog even op “Nu boeken” geklikt om te zien of daar nog meer informatie stond. Dat is dus heel kort geleden veranderd. Ik kreeg overigens na klikken op Nu boeken  wel een pop-up met de vraag of het duidelijk was het kaartje alleen in de daluren geldig was. 

https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/  geeft aan dat ook Actie van de Dag en Vakantieveilingen nu geen goedkope treinkaartjes verkopen. En op Spoordeelwinkel zijn alle aanbiedingen tijdelijk niet beschikbaar.

Lijkt me alles te maken te hebben met de maatregelen van het kabinet betreffende de virus dreiging. Nu is het niet de tijd om gezellig een dagje uit te gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Daer lijkt het wel op, zie ook https://goedkooptreinkaartje.com/actievandedag-1-treinkaartje-enkele-reis

Heel verstandige beslissing.

Het is per definitie verstandig als NS naar ons luistert. :grinning:

Volgens mij was ik echt net op het nippertje bij. Ik moet met de trein weg omdat ik geen auto tot mn beschikking heb. Maar enkeltjes zijn best duur, dus dit was een goedkopere optie.

Reputatie 7
Badge +3

Lange afstanden vol tarief zijn bij NS enorm duur in vergelijking met de prijzen van de actiekaartjes. Dat maakt het zoeken naar de goedkoopste reismogelijkheden veel te ingewikkeld.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb uiteindelijk 2 losse dagtickets gekocht omdat er namelijk een paar dagen tussen zitten voordat ik weer naar huis ga, dit was de goedkoopste oplossing. Gister kon je namelijk nog voor 11 euro een dagticket kopen, maar door de mededeling over het corona virus zijn deze acties afgelast.

Verzilver ze pas want u daadwerkelijk gaat vertrekken, normaal gesproken kunt u een verzilverd e-ticket niet meer wijzigen en kunt u ook geen geld voor terug krijgen.

Edit: blijkbaar is het niet meer mogelijk om codes in te wisselen.

Verzilver ze pas want u daadwerkelijk gaat vertrekken, normaal gesproken kunt u een verzilverd e-ticket niet meer wijzigen en kunt u ook geen geld voor terug krijgen.

Edit: blijkbaar is het niet meer mogelijk om codes in te wisselen.

Huh? Dus ik kan alsnog niet met die kaarten reizen? Maakt toch niks uit want ik heb ze al gekocht?

Reputatie 7
Badge +3

Moet je vol tarief e-tickets ook verzilveren met couponcodes of geldt dat alleen voor actietickets / Spoordeelwinkel tickets? 

Als je een vol tarief e-ticket hebt gekocht en  geladen in de app dan kun je daar gewoon mee reizen. 

Moet je vol tarief e-tickets ook verzilveren met couponcodes of geldt dat alleen voor actietickets / Spoordeelwinkel tickets? 

Als je vol tarief e-ticket hebt gekocht en al geprint of geladen in de app dan kun je daar gewoon mee reizen. 

ik hoef alleen nog de datum van reizen en de plek in te vullen. In de mail staat er niks over. Er wordt niet gesproken over dat de treinen niet meer rijden en praktisch gezien kun je nog gewoon met de trein reizen.

Reageer