beantwoord

Dagretour niet volledig gebruikt.

• 3 november 2017
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb vanochtend een dagretour gekocht, ivm een cursusdag. Terug naar huis kon ik een lift krijgen en dus niet gebruik gemaakt van het treinkaartje. Kan ik geld terug krijgen? Omdat het nu een enkele reis was IPV retour.
icon

Beste antwoord door klant_Jac 3 november 2017, 20:18

Beste ANnani, welkom op het forum.

Fijn dat u een lift kon krijgen. Dat was vast gezelliger dan in de trein.

Ik vermoed dat u het antwoord op uw vraag eigenlijk al weet.... Er is geen restitutie op gekochte treinkaartjes op de dag van geldigheid. Heel soms, onder bepaalde condities, lukt het wel 's om geld terug te krijgen als het een chipkaartje is (uit loket of automaat) dat u minimaal een dag tevoren inlevert bij een NS balie. Maar in dit geval... helaas.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge
Beste ANnani, welkom op het forum.

Fijn dat u een lift kon krijgen. Dat was vast gezelliger dan in de trein.

Ik vermoed dat u het antwoord op uw vraag eigenlijk al weet.... Er is geen restitutie op gekochte treinkaartjes op de dag van geldigheid. Heel soms, onder bepaalde condities, lukt het wel 's om geld terug te krijgen als het een chipkaartje is (uit loket of automaat) dat u minimaal een dag tevoren inlevert bij een NS balie. Maar in dit geval... helaas.
Reputatie 4
Lijkt me sterk dat hier restitutie volgt aangezien het een deels gebruikt kaartje betreft. Daarnaast vind ik het niet redelijk om de Spoorwegen te laten betalen voor uw eigen keuze om de terugreis per auto te maken...
Reputatie 7
Badge +3
Als je meer flexibiliteit wil kun je beter een OV-chipkaart aanschaffen. Kun je tot op het laatste moment beslissen of je de trein of de auto neemt.

Reageer