Dagretour tussendoor uitstappen | NS Community
beantwoord

Dagretour tussendoor uitstappen


In november komen er vrienden uit engeland naar Nijmegen. Ze willen graag Amsterdam & Utrecht bezoeken vanuit Nijmegen. Dit dan het liefste op 1 dag. Mogen ze nu een dagretour kopen vanaf Nijmegen naar Amsterdam en op de terug weg vanuit Amsterdam uitstappen op Utrecht, daar een aantal uurtje verblijven, en dan de reis vervolgen vanaf Utrecht naar Nijmegen?

Graag advies wat voor hen het goedkoopste is.
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 4 July 2017, 15:40

Bekijk origineel

18 reacties

U kunt inderdaad een dagretour Nijmegen - Amsterdam kopen en dan tussendoor in Utrecht uitstappen. Fijne reis!
Reputatie 5
Ik zou even afwachten tot november met het kopen van treinkaartjes en in november op Treinreiziger.nl kijken welke aanbiedingen er zijn:

http://www.treinreiziger.nl/goedkope-treinkaartjes-juli-2017-op-een-rij/
Reputatie 7
Hallo bbruins87 en welkom op het NS Serviceforum.

Treinspotter123 heeft het al aangegeven: Utrecht ligt op het (in de reisplanner) aangegeven traject Amsterdam - Nijmegen. Met een dagretour mag je hier gewoon uitstappen en instappen.
Heel goed dat je aangeeft dat er wellicht wel leuke acties zijn, goed om te zien dat jullie meedenken met nieuwe forumleden. Bedankt hiervoor Maarten86.
Reputatie 7
Badge +3
Het wordt hoe langer hoe gekker. Nu wordt het door NS al goed gevonden dat er wellicht leuke acties zijn. De enige conclusie kan zijn dat de prijzen van NS veel te hoog zijn waardoor er acties gevoerd moeten worden om toch mensen de trein in de krijgen. Voor incidentele reizigers zijn de normale tarieven veel te hoog. Mijn enige conclusie is dat NS marketing van lik-mijn-vestje heeft.

Verlaag de tarieven in de daluren drastisch en stop met alle acties via derden. En maak het weer voordelig om vaste klant te worden.
Reputatie 7
Jammer dat je er zo over denkt. Dit forum is in principe klant-helpt-klant, dus zie ik het als alleen maar positief als er tips worden gegeven om zo goedkoop mogelijk te reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien moet ik het een beetje verduidelijken. Ik vind het schandalig dat NS via derden kaartjes aan de man brengt die veel goedkoper zijn dan kaartjes die je op het station koopt. NS moet daar echt snel mee ophouden want deze marketing werkt niet. Dat klanten klanten helpen om goedkoop te reizen is prima. Maar NS moet gewoon de tarieven verlagen in de daluren zodat we niet via websites als www.treinreiziger.nl moeten checken of we niet teveel betaald hebben doordat we gewoon op saldo of met een e-ticket gereisd hebben. Of dat er actiekaartjes verkocht worden die in de middagspits geldig zijn.

Bovendien ondermijnen de actiekaartjes de noodzaak om abonnementhouder/vaste klant te worden bij NS. Vaste klanten behoren voordelen te krijgen en niet de incidentele goedkope kaartjeszoekers.
Badge +3
Nog een tip voor buitenlanders: www.tripkey.nl dat kost € 3,50 en je hebt een credit card nodig.

Je krijgt dan een ov-chipkaart te leen die je kunt gebruiken in trein (20% korting bij incheck in daluren), bus, tram, metro en je kunt er ook OV-fietsen mee huren.

Na afloop van het bezoek lever je de kaart in (of stuurt hem terug) en je krijgt een keurig overzicht van alle gemaakte kosten. Betaling is dus met credit card.

Helaas is het aantal locaties waar je de kaart kunt afhalen beperkt, maar het kan bijv. bij Hertz autoverhuur op Schiphol.
Reputatie 7
Badge +3
Hoeveel commissie krijg jij bij iedere verkochte tripkey?
Badge +3
Hoeveel commissie krijg jij bij iedere verkochte tripkey?
Really iMark :?

Nakkes, noppes, nada.. dat weet jij ook wel.

Ik werk niet bij ze en ben ook geen ambassadeur voor ze, maar zeker voor toeristen is het een bijna ideale oplossing (met de beperkingen die ik al aan gaf dus credit card en weinig ophaalpunten).

Dus -gezien het motto van dit forum, elkaar beetje helpen- zal ik het blijven noemen. 😃
Reputatie 7
Badge +3
Het was een serieuze vraag gezien alle reclame die jij voor tripkey maakt.
Een groepsretour, :?:?, kan voordelig zijn.
Reputatie 7
Wat een handige toevoeging Nooduitgang! Niet via Facebookgroepen, dat is olie op het vuur.
Olie op het vuur is niet handig. Een elektrische verwarming zonder vuur is veiliger, al zijn daar wel enkele beperkingen. Brandende olie blussen met water is ook af te raden. Een paar cl brandende olie met een klein beetje water geeft al een steekvlam. Dat komt omdat het water zwaarder is dan de olie en snel verdampt. Etc etc. 😉
Ik heb een dag kaartje voor een enkele reis van Leeuwarden naar Arnhem Centraal. Ik moet dan overstappen op Zwolle. Dit is dan ook geen enkele probleem? Als ik in Zwolle overstap terwijl er op mijn kaartje Leeuwaren - Arnhem Centraal staat?
Reputatie 7
Zwolle ligt in jouw geval op het traject Leeuwarden - Arnhem Centraal, daar kan rustig gestopt worden Nathalie!
Top, dankjewel!

Geldt dit ook voor groep kaart (50 eoro 7 personen.

reizen Vlissingen Amsterdam en overstap Rotterdam, Deft HS Leiden?

 

Badge +3

Ja, ook met het Groepsticket Daluren mag u de reis onderweg onderbreken. Vanzelfsprekend moet u er wel voor zorgen dat de reizen per trein altijd in de daluren plaatsvinden. Maar het eerste deel afleggen vóór de middagspits en het tweede deel na de middagspits, bijvoorbeeld, is geen probleem.

Reageer