beantwoord

dal voordeel abonnement met keuzedagen.

Hallo
Ik heb een dalvoordeel abonnement met keuzedagen 60+.
Toen ik de 1e keuzedag gebruikte zou ik om 9 uur met de trein vertrekken, dit is normaal gesproken mogelijk. Nu was het geval dat ik om 6 minuten voor 9 heb ingecheckt omdat de trein om 9 uur zou vertrekken. Het geval was nu dat de eerste rit tot de 1e overstap niet meetelde in mijn keuzedag, het gaat er toch om dat ik niet voor 9 uur reis maar inchecken schijnt (volgens NS op facebook) pas 5 minuten van te voren te mogen, hier staat echter nergens iets over vermeld, er staat alleen dat je niet verder dan 30 minuten van te voren mag inchecken. Is dit nu ook zo met korting reizen? want dan zou ik nooit om 9 uur kunnen vertrekken terwijl dit wel moet mogen. Graag duidelijkheid hierover.
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 mei 2018, 19:57

Met niet voor 9:00 uur reizen wordt bedoelt dat u eigenlijk niet incheckt voor die tijd. Nu is er een marge op deze tijd van 5 minuten en zou u dus al 1 seconden na 8.55 uur wel kunnen inchecken (tijd op incheckpaal of poortje !!!) U was er dus blijkbaar net iets te vroeg.

Wellicht kan de klantenservice u hierin een coulance toekennen. Wacht hiervoor even het bericht van een moderator af die kan aangeven welke weg u hiervoor het beste kan bewandelen of neem even telefonisch contact op met de klantenservice op 030 751 51 55
Bekijk origineel

2 reacties

Met niet voor 9:00 uur reizen wordt bedoelt dat u eigenlijk niet incheckt voor die tijd. Nu is er een marge op deze tijd van 5 minuten en zou u dus al 1 seconden na 8.55 uur wel kunnen inchecken (tijd op incheckpaal of poortje !!!) U was er dus blijkbaar net iets te vroeg.

Wellicht kan de klantenservice u hierin een coulance toekennen. Wacht hiervoor even het bericht van een moderator af die kan aangeven welke weg u hiervoor het beste kan bewandelen of neem even telefonisch contact op met de klantenservice op 030 751 51 55
Reputatie 7
Wat NS via Facebook al aangeeft klopt. U kunt eigenlijk pas om 09.00 of erna inchecken. Echter is er 5 minuten coulance richting de reiziger en u kunt inchecken om 8.55.

Het moment van inchecken is bepalend voor de tariefstructuur van de reis, niet het tijdstip van reizen.

Reageer