Daluren | NS Community

Daluren

  • 13 June 2022
  • 6 reacties
  • 140 Bekeken

Ik heb nog een oude voordeelurenkaart. Uit 2012. Is het juist dat de daluren voor dat abonnement doorlopen vanaf 9 uur s’ochtends tot middernacht. Dus niet onderbroken worden door de uren aan het eind van de middag zoals bij de nieuwe flex abonnementen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet juist. U heeft nu ook een middagspits van 16.00 tot 18.30. Uw ochtendspits is wel verkort en is nu van 06.30 tot 09.00.

Overigens is er altijd een marge van vijf minuten in uw voordeel. De ochtendspits is dan feitelijk van 06.35 tot 08.55, de middagspits van 16.05 tot 18.25. Check echter geen seconde te vroeg of te laat in in dat geval.

Reputatie 7
Badge +3

Het was juist, maar dit is veranderd per 1 januari 2021. Hierover zou u toendertijd bericht van moeten hebben gehad. Met deze verandering is ook de prijs van het abonnement verlaagd met 7 euro naar 60 euro. 

Dat is niet juist. U heeft nu ook een middagspits van 16.00 tot 18.30. Uw ochtendspits is wel verkort en is nu van 06.30 tot 09.00.

Overigens is er altijd een marge van vijf minuten in uw voordeel. De ochtendspits is dan feitelijk van 06.35 tot 08.55, de middagspits van 16.05 tot 18.25. Check echter geen seconde te vroeg of te laat in in dat geval.

Dank voor je reactie. Het is me duidelijk nu. Ik kan het oude kortingskaart abonnement dus net zo goed overzetten naar een van de nieuwe flex abonnementen (€ 5 per maand).Het oude abonnement biedt geen extra voordeel meer. 

Het was juist, maar dit is veranderd per 1 januari 2021. Hierover zou u toendertijd bericht van moeten hebben gehad. Met deze verandering is ook de prijs van het abonnement verlaagd met 7 euro naar 60 euro. 

Jij ook bedankt voor je reactie. De wijziging doorvoeren midden in de coronatijd zegt wel iets over de (villeine) strategie van de NS. Alles bij elkaar en met de huidige treinuitval door personeelsgebrek neig ik er naar alle abonnmenten bij NS stop te zetten. Let op: het peroneelsgebrek is de nieuwe schaamlaap/excuus voor ondermaats presterende bedrijven. Schiphol en de NS voorop.

Reputatie 7
Badge +3

De wizjiging was al bekend gemaakt in november 2019 https://nos.nl/artikel/2309146-ns-schrapt-korting-in-de-avondspits-vanaf-2021, dus nog voor we ooit van Covid19 gehoord hadden. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u van het bouwjaar 1952 bent dan heeft u recht op keuzedagen en dan kost een dag vrij reizen buiten de spits nog geen vier euro. U heeft dan echter wel een Dalvoordeelabonnement van een jaar nodig, net als uw oude VDU. Met Flex Dalvoordeel voor ruim vijf euro per maand, kunt u geen keuzedagen bestellen.

NS had het VDU bij de invoering van Flex al willen afschaffen, maar dat is voorkomen door de consumentenorganisaties.

 

Reageer