daluren - doorreizen in de spits na begin in dal

• 18 februari 2020
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Hai, 

ik kom aankomende dinsdag vanuit Nijmegen en moet naar Harlingen haven. Is het zo dat als ik een trein om drie uur neem, dat ik dan gewoon kan zitte blijven omdat ik pas rond 6 uur aankom op mijn eindbestemming en ben daar in wel overgestapt van na naar Arriva 

2 reacties

Reputatie 1

Met een “gewoon” NS-abonnement gaan de voordelen van de daluren verloren bij een overstap in de spits naar Arriva. Bij elke vervoerder wordt dan gekeken naar het inchecktijdstip bij díe vervoerder om te bepalen wat je betaalt.  

Met een NS-Flex abonnement wordt er bij een overstap in de spits van NS naar Arriva wél gekeken naar het moment van inchecken bij NS om de prijs van de reis te bepalen.

Reputatie 5
Badge

Kallah: je zegt NIET met welk soort kaartje je reist. Je moet altijd in Zwolle en in Leeuwarden overstappen. In Leeuwarden verander je van NS naar ARRIVA en dan moet je bij NS UITchecken en daarna bij ARR INchecken. Het is onduidleijk of je een  ABOnnement hebt. 

Als je dat NIET hebt betaal je altijd volle prijs en maakt het niks uit. Ook met een kaartje uit de automaat maakt het niks uit-dat is altijd volle prijs.

Als je dat WEL hebt (bvb DALkorting) dan telt gewoon het precieze tijdstip waarop je de INcheck doet, dat zal dus bij ARR in de spits zijn. Behalve dan als je dat speciale FLEX hebt.

Nou is het vanaf Lwd maar een vrij kort stukje, dus het scheelt niet zo heel veel, maar als elke euro telt, dan kan je wachten in Lwd tot 18.25, dan pas bij ARR INchecken en naar dat treintje gaan, dan kom je dus rond 19.00 pas aan. Dus nog eens: dat is enkel van belang als je dat speciale kortings ABO hebt. 
Als je dacht voordelig te kunnen reizen met die online tickets van 11,50: helemaal pech, dan MOET je voor 16.00 uit de trein zijn (of volle prijs betalen) en mag je pas verder reizen vanaf 18.30. Dat staat dus heel duidelijk bij de voorwaarden.

Reageer