beantwoord

Dalurentoeslag 1e klas niet gebruikt

• 2 november 2017
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 4
Beste,

Ik reis regelmatig met een dalurentoeslag 1e klas. Nu is mijn vraag als ik een dalurentoeslag 1e klas op mijn ov chipkaart heb staan voor bijvoorbeeld vandaag of een andere datum, maar ik reis door omstandigheden niet met de trein op die dag of ik dan mijn geld terug krijg. Er kan dan gezien worden dat ik niet gereisd heb. Meestal laad ik deze toeslag een dag van tevoren op mijn ov chipkaart en het kan voorkomen dat ik door onvoorziene omstandigheden dan niet met de trein reis.

Mijn vraag is of ik dan het geld van deze toeslag terug krijg?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 november 2017, 12:47

Tot een tijd geleden kon je deze toeslag alleen voor de dag van vandaag laden. Tegenwoordig kan je deze inderdaad van te voren op je OV-chipkaart zetten. Er bestaat geen regeling voor dat als je deze niet gebruikt je deze automatisch terugkrijgt. In dergelijke gevallen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij gaan hier vaak coulant mee om, maar wij kunnen niet inzien of er een reis is gemaakt met een andere vervoerder waardoor het verzoek geweigerd kan worden. Het advies is ook om deze te laden op het moment dat je zeker weet dat je de reis gaat maken.
Bekijk origineel

2 reacties

Tot een tijd geleden kon je deze toeslag alleen voor de dag van vandaag laden. Tegenwoordig kan je deze inderdaad van te voren op je OV-chipkaart zetten. Er bestaat geen regeling voor dat als je deze niet gebruikt je deze automatisch terugkrijgt. In dergelijke gevallen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij gaan hier vaak coulant mee om, maar wij kunnen niet inzien of er een reis is gemaakt met een andere vervoerder waardoor het verzoek geweigerd kan worden. Het advies is ook om deze te laden op het moment dat je zeker weet dat je de reis gaat maken.
Badge +3
wij kunnen niet inzien of er een reis is gemaakt met een andere vervoerder waardoor het verzoek geweigerd kan worden
Toeslag 2-1 (op een niet-Business Card) is alleen geldig bij NS. Als het gaat om een niet-Business Card, doen reizen bij andere vervoerders er dus niet toe.

Reageer