Skip to main content
Antwoord

datum fietskaartje veranderen

  • May 9, 2025
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb kaartje voor zaterdag,  maar moet zondag zijn. Hoe veranderen?

 

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Ewknol,

Helaas kunnen e-tickets niet gewijzigd of geannuleerd worden.

5 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hoi Ewknol,

Helaas kunnen e-tickets niet gewijzigd of geannuleerd worden.


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 9, 2025

U vraagt ‘hoe te veranderen’ en waarschijnlijk verwacht u dat dit kan. Het is echter niet mogelijk, u kunt vaak het beste uw fiets dan maar op die dag vervoeren dat het kaartje geldig is. In zijn algemeenheid doet u er goed aan een kaartje op de dag kopen dat u het gebruikt. Plannen kunnen nu eenmaal veranderen.

De reden waarom een e-ticket niet te veranderen is, zit hem in het feit dat als u een kaartje voor zondag zou krijgen, het kaartje van zaterdag gewoon te gebruiken is. Als dat kan zijn er altijd mensen die denken ‘slim’ te zijn en met de fiets op zaterdag heen en zondag teruggaan tegen de kosten van maar één kaartje. De meeste mensen zijn eerlijk en doen dit niet, maar veel teveel reizigers hebben er geen enkele moeite mee. Soortgelijke werkwijzen liepen op een gegeven moment de spuigaten uit en NS besloot er mee te stoppen fouten op te vangen. Los van de kosten die het elke keer weer gaf bij Klantenservice.

 


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 9, 2025

Waar heb je dit fietskaartje gekocht?

In de app waarschuwt NS net voor betaling dat je alle gegevens goed moet controleren omdat het kaartje niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. Op de website verzuimt NS dat echter te vermelden en kunnen ze zich daar niet op beroepen, aangezien zulke afwijkende beperkingen duidelijk vermeld moeten worden en niet alleen verstopt mogen zitten in de voorwaarden.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 9, 2025

En Apple apparatuur (iPhone, iPad) heeft er een handje van om de datum te wijzigen naar vandaag terwijl je morgen wilt. Zijn genoeg topics over, blijkbaar speelt het opnieuw.

Gewoon contact opnemen (telefoon, chat) met de Klantenservice voor je opties.

Gerelateerd topic: deze. Met uit dat topic: 

 


  • Koploper****
  • May 10, 2025

In de app waarschuwt NS net voor betaling dat je alle gegevens goed moet controleren omdat het kaartje niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. 

In de meeste gevallen hebben mensen geen kaartje gekocht voor de verkeerde dag maar willen ze hun reisplannen veranderen.