beantwoord

db kaartje in Enschede kopen

• 17 november 2019
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Is het mogelijk om op het station in Enschede treinkaartjes naar Münster te kopen? Bij een loket of automaat? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 november 2019, 11:16

Het is sowieso mogelijk om in Enschede bij de service winkel een treinkaartje naar Munster te kopen en ook uit de automaat kan dit. Er staat geen DB automaat in Enschede. Ik ben twee jaar geleden een dagje naar Münster geweest, volgens mij kon je toen een treinkaartje in de trein zelf bij een automaat kopen. Waarschijnlijk weet @Thom hier wel meer over. 

Bekijk origineel

5 reacties

Het is sowieso mogelijk om in Enschede bij de service winkel een treinkaartje naar Munster te kopen en ook uit de automaat kan dit. Er staat geen DB automaat in Enschede. Ik ben twee jaar geleden een dagje naar Münster geweest, volgens mij kon je toen een treinkaartje in de trein zelf bij een automaat kopen. Waarschijnlijk weet @Thom hier wel meer over. 

Reputatie 4

Er staat WEL een DB-automaat in Ens, vlak naast het perron waar die DB-treintjes vertrekken en er staan OOK nog DB-automaten IN de trein. En ze lusten ook bankbiljetten, NL-bankpasjes is vrij vaak moeizaam.

Je hebt de keuze tussen westfalentarif (is niet enkel DB) of NS-internationaal, het hang af welke kortingen je in NL hebt en andere zaken wat voordeliger is. Die duitse gelden OOK na aankomst in de stadszone Munster in de stadsbus.

En je hoeft niet perse naar het loket-dat scheelt je al 3,50 aan '’service’’ die NS meent zo te kunnen noemen. je kan ze aan elke NS-kaartautom in heel NL kopen (kies overig, dan buitenland, dan DE-en verder menu) of je kan ze online kopen= zelfde prijs als automaat.

Wil je enkel op 1 dag H+R, en zeker indien met meer mensen, dan is een DAGkaart Westfalen/Münsterland veel voordeliger, kost niet veel meer als een enkel volle prijs, er zijn er 2: dure die 24 uur gelden en goedkope die enkel op de dag vanaf 9.00 gelden.(die laatste iets van 28/29€).

Reputatie 7
Badge +4

Een NRW-ticket voor één persoon is 31 euro in de voorverkoop of met een Handy-ticket. Voor vijf personen is het 46 euro. Geldig vanaf Enschede, Arnhem, Venlo of Heerlen.

Met een Niedersachenticket kun je via Bad Bentheim en Rheine eveneens zonder meerprijs naar Münster, ook al ligt dat in NRW. Een Niedersachsenticket is 24 euro.  5 euro per persoon extra tot een maximum van 5 personen, en dat zit je dus op 44 euro. Grappig voor wie de kerstmarkten in Münster en Osnabrück wil bezoeken, of voor weinig geld naar Hamburg of Hameln wil gaan. 

Dit soort tickets geven een dag vrij reizen in regionale- en stoptreinen. Geldig in het genoemde Bundesland, samen met een aantal grenstrajecten. Ook in het treintje Hengelo-Duitsland is een automaat. Koop een NiederSachsen-ticket vooraf, anders moet je in de trein voor een kaartje naar Hamburg of zo kiezen, knap ver in ieder geval, en dan komt hij tevoorschijn. Ik ben niet zo weg van de automaten in de trein.

Volgens mij zie ik hier 2 betere antwoorden dan “mijn beste antwoord”. Ik snap het niet helemaal.:frowning2:  

Je hebt als eerste een goed antwoord gegeven. Daarom is jouw antwoord gemarkeerd.

Reageer