beantwoord

declaratie taxi

• 3 juli 2015
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Goedenmorgen,

Mijn vraag is even hoe ik de kosten die ik gemaakt hebt van de taxi die ik gisteravond moest nemen vanaf Amsterdam naar Beverwijk.
Dit vanwege dat ik pas half 2 in Amsterdam aankwam met de trein vanwege de bliksem inslag.
Nu heb ik een geschreven blaadje gekregen van 1 van uw medewerkers dat ik ook toestemming had gekregen van Mcc.
Mijn vraag is hoe en waar kan ik dit nu declareren?

Vriendelijke Groet Tom Landeweerd
icon

Beste antwoord door Thom 3 juli 2015, 11:28

Het handigste is Klantenservice te bellen 030 7515155. Het geschreven blaadje van de NS-medewerker dat u heeft, is van het grootste belang. Zonder dat krijgt u het maar bij hoge uitzondering vergoed. Ze vertellen u daar wat u moet doen.

Het kan ook zijn dat een moderator het hier oppakt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het handigste is Klantenservice te bellen 030 7515155. Het geschreven blaadje van de NS-medewerker dat u heeft, is van het grootste belang. Zonder dat krijgt u het maar bij hoge uitzondering vergoed. Ze vertellen u daar wat u moet doen.

Het kan ook zijn dat een moderator het hier oppakt.
Goedenmorgen,

Mijn vraag is even hoe ik de kosten die ik gemaakt hebt van de taxi die ik gisteravond moest nemen vanaf Amsterdam naar Beverwijk.
Dit vanwege dat ik pas half 2 in Amsterdam aankwam met de trein vanwege de bliksem inslag.
Nu heb ik een geschreven blaadje gekregen van 1 van uw medewerkers dat ik ook toestemming had gekregen van Mcc.
Mijn vraag is hoe en waar kan ik dit nu declareren?

Vriendelijke Groet Tom Landeweerd

Ik zit met hetzelfde probleem, de infobalie in Utrecht wilde mij geen blaadje geven, dat zou ik in Den Bosch krijgen, argument: dat is een bemenst station, echter niet meer om 00.35. Er was niemand meer te vinden en ook niets geregeld door NS. Ik nam zelf een taxi. Ik vergat een bon van de taxi te vragen. De klantenservice zegt niets te kunnen doen, en verwijst naar Eva: een zeer matige vraag en antwoordcomputer.
Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +4
Naar Eva verwijzen is niet zo sterk, dat is een tekstcomputer met heel beperkte mogelijkheden.
Het kan niet zo zijn dat iedereen maar een taxi kan nemen op kosten van NS en dat kan declareren. Ieder mens kan zien dat dat heel snel uit de hand loopt. Vandaar dat u in een aantal gevallen wel een taxi kunt nemen maar pas na toestemming van een conducteur die u dan een bewijsje daarvan meegeeft, op grond waarvan u de kosten terugkrijgt.

Als u dat niet heeft is het hooguit via coulance op te lossen en die wordt soms gegeven. Het werkt het beste in de praktijk als een moderator het hier oppakt maar dat is en blijft afwachten. Wie zonder een verklaring van de conducteur een taxi neemt, is veelal het geld kwijt.
NS biedt de mogelijkheid - maar wel binnen de geldende procedure. Sommigen doen negatief over coulance maar ik vind het niet onredelijk dat bij zeg maar crepeergevallen die tussen wal en schip vallen soms coulance wordt toegepast.
Het kan niet zo zijn dat iedereen zo maar een taxi kan nemen, maar vind je dat dat hier het geval is ?

De vraagsteller wordt eerst afgescheept en moet naar een ander station, wordt door de klantenservice verwezen naar Eva, waar de honden geen brood van lusten, zo weinig heb je daaraan als klant.

NS is gewoon fout geweest in deze, de infobalie had de taxi moeten regelen (of schriftelijk bewijs geven) en de vraagsteller niet sturen naar een ander station om 00.35..

Reageer