DGP-Dagretour | NS Community

DGP-Dagretour

  • 6 September 2022
  • 31 reacties
  • 435 Bekeken

Wat is hier het nut van om dit retour een speciale naam te geven? Ik heb een Flex-Dal abonnement, maar omdat ik vanuit een mail van de DGP-organisatie doorklikte naar de vervoeropties voor de Dutch Grand Prix kwam ik bij dit retour uit. Ik geef toe, ik had het beter vooraf moeten onderzoeken, maar op mij kwam het over i.v.m. ontmoedigingsbeleid om met de auto te komen, dat dit DGP-retour extra voordelig geprijsd was. Dus heb ik klakkeloos twee maal (voor zaterdag en zondag) zo'n retour aangeschaft. Blijkt dat deze DGP-retours gewoon de zelfde prijs te hebben als een normaal retour. En werd ik (ondanks dat ik onder mijn eigen naam ingelogd was) er niet op ge-attendeerd dat ik met mijn eigen abonnement voordeliger uit zou zijn door een ”gewoon” ticket met mijn abonnement-korting te kopen in plaats van dit speciale DGP-retour. Ik snap wel dat daar voor iets softwarematigs aangepast moet worden, maar als je de mensen wilt stimuleren om de trein te nemen en je hebt daar voor al speciaal een abonnement gekocht, dan zou het toch wel heel prettig zijn om een gunstiger prijsadvies te krijgen, terwijl je al aan het reserveren bent. Maar de hoofdzaak die ik niet snap waarom dit retour niet voordeliger is dan een normaal retour. Plus dat het wel erg handig zou zijn als je een meerdaags kaartje kunt kopen om twee of drie keer retour te gaan met het ZELFDE kaartje, maar dat is is een ander topic al eerder opgemerkt.


31 reacties

Badge +3

Ik denk niet dat jij weet wat de praktijk is bij civiele vorderingen van een paar tientjes. Deze worden in de praktijk vrijwel altijd afgeboekt.

Je hebt hier ook nog eens te maken met betalingen waarbij alleen een pas- en/of rekeningnummer beschikbaar is en de rekeninghouder onbekend is en waar ook sprake kan zijn van buitenlandse bankrekeningen en/of rekeninghouders

Nee, voor reizen op een bankpas of creditcard (of Wallet) moet je je aanmelden, en ik neem zomaar aan dat daar een id-verificatie bij nodig is. 🤔

Ja, 

 

Nee, voor reizen op een bankpas of creditcard moet je je aanmelden, en ik neem zomaar aan dat daar een id-verificatie bij nodig is.

Nee, verkeerde aanname 

Er is geen ID-verificatie nodig en in de toekomst moet je gewoon kunnen reizen zonder registratie. Dat is ook niet nodig bij een bus van Connexxion 

Badge +3

Nee, verkeerde aanname 

Er is geen ID-verificatie nodig en in de toekomst moet je gewoon kunnen reizen zonder registratie. Dat is ook niet nodig bij een bus van Connexxion 

Bij Connexxion (bus) gaat het om een instaptarief van € 4,00 en al je dat zou moeten pinnen (borg) dan is dat geen probleem.

Dus als je niet uitcheckt na een busrit zal dat je uiteindelijk wel een incasso van € 4,00 opleveren (of wat meer voor streek/regio bussen met hoger instaptarief).

Dat is wat ik bedoel.

Als het bedrag niet kan worden afgeschreven is bij Connexxion de schade meestal maximaal 4 euro (al is bij de Connexxion-bus Breda-Antwerpen-Hulst het instaptarief 15 euro) 

Dit zijn geen UvB's, dus als NS of Bos ze niet kan innen doet het OM er HELEMAAL NIETS mee

Waar is de tijd gebleven dat mensen zelf keken of iets wat een aanbieding lijkt wel goedkoper is dan de standaard prijzen.  Als je er zo instaat dan laat je je met elke reclamefolder waar je wat uit koopt je in de maling nemen.

Je kan NS natuurlijk niet vergelijken met een supermarkt. In dit geval zou er ook maar één supermarkt zijn, die onbeperkt zijn prijzen kan verhogen. Dat heeft NS in dit geval ook gedaan door i.t.t. vorig jaar geen korting te geven. 

Reken maar dat met een nieuwe CAO de prijzen nog wel een graadje erger verhoogd gaan worden.

Reputatie 7
Badge +3

Waar is de tijd gebleven dat mensen zelf keken of iets wat een aanbieding lijkt wel goedkoper is dan de standaard prijzen.  Als je er zo instaat dan laat je je met elke reclamefolder waar je wat uit koopt je in de maling nemen.

 

Je kan NS natuurlijk niet vergelijken met een supermarkt. In dit geval zou er ook maar één supermarkt zijn, die onbeperkt zijn prijzen kan verhogen. 

NS is in zoverre te vergelijken met een supermarkt dat wannneer jij de boodschappen om wat voor reden dan ook maar bij 1 supermarkt haalt (bv de dichtsbijzijnde) dat je dan wel zelf kan kiezen of je de hagelslag van merk A koopt of van merk B die die week in de aanbieding is, of misschien toch maar het huismerk. En als je vlees of groente wilt kopen, neem je dan degene die die week in de aanbieding is of misschien zelfs een afprijssticker heeft omdat het de laatste dag van de uiterste verkoopdatum is of neem je zonder te letten op aanbiedingen of afprijzing kipfilet en sperzieboontjes? En als je voor de aanbieding gaat, reken je dan ook echt na of dat voordeelpak rijst ook echt zoveel goedkoper is dan de gewone verpakking? 

 

Reageer