beantwoord

Dienstregeling 2018

• 12 december 2017
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Hallo! Op 2 januari ben ik van plan de Thalys van 8:17 te nemen naar Parijs. Aangezien ik uit Apeldoorn kom moet ik vroeg de trein pakken naar Amsterdam Centraal. Toen ik op de routeplanner van NS keek zag ik dat er nog geen dienstregeling beschikbaar is voor die datum. Nu weet ik dus niet of er op 2 januari om 7 uur 's ochtends een trein rijdt en kan ik geen Thalys boeken (Waarvan blijkbaar, hoe langer ik wacht op de informatie van de NS route, de prijs steeds hoger uitpakt..). Is het mogelijk de informatie via deze route te verkrijgen over dinsdag 2 januari? Ik wil namelijk niet langer wachten met een ticket aanschaffen omdat de prijs steeds maar stijgt. Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Thom 12 december 2017, 12:01

https://www.nsinternational.nl/nl/onze-bestemmingen/trein-frankrijk/trein-naar-parijs

Ik kan voor 2 januari gewoon boeken. Het lijkt me in uw geval overigens verstandiger en sneller via Rotterdam te gaan. Voor de prijs zal het niet veel uitmaken als u gebruik maakt van een laag tarief. De laagste prijzen zijn vaak al weg, maar het is altijd verstandig er even naar te kijken. Twee januari is in verhouding nogal duur. Rotterdam-Parijs of Amsterdam-Parijs kan wel een tariefverschil opleveren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Volgens de reisplanner rijdt er om 7:00 een IC naar Amsterdam Centraal. Als alternatief kan je ook om 7:14 naar Schiphol en daar de Thalys pakken. Wanneer heb je deze reis voor het laatst proberen te plannen?
Reputatie 7
Badge +4
https://www.nsinternational.nl/nl/onze-bestemmingen/trein-frankrijk/trein-naar-parijs

Ik kan voor 2 januari gewoon boeken. Het lijkt me in uw geval overigens verstandiger en sneller via Rotterdam te gaan. Voor de prijs zal het niet veel uitmaken als u gebruik maakt van een laag tarief. De laagste prijzen zijn vaak al weg, maar het is altijd verstandig er even naar te kijken. Twee januari is in verhouding nogal duur. Rotterdam-Parijs of Amsterdam-Parijs kan wel een tariefverschil opleveren.
Hallo Sanderro en welkom op het NS Forum!

Heb je de reis hier al proberen in te vullen? Je kunt uiteraard ook altijd contact opnemen met de klantenservice. Laat je weten of je eruit gekomen bent?
Badge
U kunt in Apeldoorn om 7.14 de trein naar Schiphol Airport pakken. Dan heeft u daar een overstaptijd van 11 minuten op uw Thalys.
Omwille van het risico op vertragingen kan het verstandiger zijn om de trein van 7.00 richting Amsterdam C te pakken, met overstaptijd van 17 minuten op uw Thalys aldaar.
Indien u echt op safe wilt spelen - wat ik zeker kan aanraden in het geval dat u een Standard-ticket heeft - neemt u de trein van 7.00 en stapt u in Amersfoort over op de IC naar Rotterdam C (4 minuten overstaptijd, cross-platform). In Rotterdam heeft u dan een halfuur voor uw overstap op Thalys.

Als laatste tip wil ik u nog meegeven om, voordat u definitief gaat boeken, uw browser opnieuw op te starten en alle cookies weg te gooien. Veel boekingssites gooien de ticketprijzen kunstmatig omhoog naarmate u vaker de boekingsmodule bezoekt. Ik weet niet of NS International dit ook doet, maar het kan zomaar een verschil maken.

Reageer