beantwoord

Digitaal inchekken


Ik heb een dalurenkaart. Waarom kan ik niet met mijn mobiel inchekken

 Wordt het niet tijd om dat ook in de ns app mogelijk te maken? 

icon

Beste antwoord door Treinenwereld 4 April 2023, 09:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 3

En wat doe je dan als je controle krijgt en de batterij van je mobiel is leeg?

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig is er alleen inchecken met OVpay voor reizen vol tarief.

Ik moet nog zien of dat ooit wordt uitgebreid naar abonnementen als er een pasfoto op de kaart moet staan.

Reputatie 1

Nee, helaas met NS Flex abonnementen kun je namelijk niet met je mobiel inchecken. Omdat het een persoonlijke kaart is moet er ook een pasfoto op. Je kunt wel een e-ticket op je smartphone laden. Deze is te vinden op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen

Reputatie 6
Badge +1

En wat doe je dan als je controle krijgt en de batterij van je mobiel is leeg?

Hetzelfde als dat je doet wanneer je met een e-ticket reist: zorgen dat je batterij niet leeg is. 

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement is persoonlijk en de ov-chipkaart waar deze op staat is voorzien van een pasfoto. Met een abonnement op een mobiel zou gefraudeerd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +1

Voorlopig is er alleen inchecken met OVpay voor reizen vol tarief.

Ik moet nog zien of dat ooit wordt uitgebreid naar abonnementen als er een pasfoto op de kaart moet staan.

Je kan natuurlijk tegenwoordig best een digitale pas met goede pasfoto aanmaken. Gaat dan alleen mis bij een telefoon waarbij het scherm stuk is, maar dat en dat de batterij leeg is, is dan natuurlijk sowieso de verantwoordelijkheid van de reiziger. De pasfoto op de huidige pasjes blinken wat bij mij betreft ook niet uit qua duidelijkheid. 

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig is er alleen inchecken met OVpay voor reizen vol tarief.

Ik moet nog zien of dat ooit wordt uitgebreid naar abonnementen als er een pasfoto op de kaart moet staan.

Je kan natuurlijk tegenwoordig best een digitale pas met goede pasfoto aanmaken. Gaat dan alleen mis bij een telefoon waarbij het scherm stuk is, maar dat en dat de batterij leeg is, is dan natuurlijk sowieso de verantwoordelijkheid van de reiziger. De pasfoto op de huidige pasjes blinken wat bij mij betreft ook niet uit qua duidelijkheid. 

Een digitale pas aanmaken kan zeker. Deze moet echter goed beveiligd worden om misbruik te voorkomen.

Reputatie 3

En wat doe je dan als je controle krijgt en de batterij van je mobiel is leeg?

Hetzelfde als dat je doet wanneer je met een e-ticket reist: zorgen dat je batterij niet leeg is. 

En voor een ritje Den Haag - Rotterdam zal dat best lukken, maar een bezoek aan een evenement 
wordt dat veel lastiger. Laat ik een tweede vraag stellen: zou je accepteren dat je een boete
kreeg als je batterij toch leeg is?

Zelf vertrouw ik nooit op e-tickets, ook niet voor vliegreizen. Altijd printjes bij me. 

 

En wat doe je dan als je controle krijgt en de batterij van je mobiel is leeg?

Hetzelfde als dat je doet wanneer je met een e-ticket reist: zorgen dat je batterij niet leeg is. 

En voor een ritje Den Haag - Rotterdam zal dat best lukken, maar een bezoek aan een evenement 
wordt dat veel lastiger. Laat ik een tweede vraag stellen: zou je accepteren dat je een boete
kreeg als je batterij toch leeg is?

Zelf vertrouw ik nooit op e-tickets, ook niet voor vliegreizen. Altijd printjes bij me. 

 

e-tickets of printjes verlies ik beide behalve me ov chipkaart 😂

Ik heb een dalurenkaart. Waarom kan ik niet met mijn mobiel inchekken

 Wordt het niet tijd om dat ook in de ns app mogelijk te maken? 

Ja, het zou handig zijn als je pas hoeft in te checken als de conducteur er.aan komt.

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon nog even geduld hebben tot de nieuwe OV-pas wordt geintroduceerd. Die komt er in een digitale versie en als fysieke kaart.

https://ovpay.nl/nl/over-ovpay/en-de-ov-chipkaart

 

 

Gewoon nog even geduld hebben tot de nieuwe OV-pas wordt geintroduceerd. Die komt er in een digitale versie en als fysieke kaart.

https://ovpay.nl/nl/over-ovpay/en-de-ov-chipkaart

 

 

Heb toch liever gewoon mijn chipkaart die ik nu heb, maar vind met bankrekening in checken echt shit man. 

Reputatie 7
Badge +3

Niemand zegt dat het inchecken met de bankpas moet. Als je liever met je OV-chipkaart reist dan kun je dat gewoon blijven doen. Bovendien komt er opvolger van de huidige kaart.

Gewoon nog even geduld hebben tot de nieuwe OV-pas wordt geintroduceerd. Die komt er in een digitale versie en als fysieke kaart.

https://ovpay.nl/nl/over-ovpay/en-de-ov-chipkaart

Ik denk dat gezien de recente ophef er bij toekomstige veranderingen in betalen veel meer nadruk komt te liggen op het voorkomen van mogelijke fraude. Ik vermoed dat ook met een digitale pas in de toekomst vooraf moet worden ingecheckt. Nog kunnen inchecken in de trein is vragen om moeilijkheden.

Reputatie 7
Badge +3

Ook met je digitale pas op je telefoon moet je gewoon langs een poortje of een paaltje om in en uit te checken. 

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon nog even geduld hebben tot de nieuwe OV-pas wordt geintroduceerd. Die komt er in een digitale versie en als fysieke kaart.

https://ovpay.nl/nl/over-ovpay/en-de-ov-chipkaart

 

 

Heb toch liever gewoon mijn chipkaart die ik nu heb, maar vind met bankrekening in checken echt shit man. 

Zoals je kunt lezen komt die nieuwe OV-pas er ook als fysieke kaart waarmee je net als nu met de OV-chipkaart kunt inchecken. Het beestje heet dan alleen anders. Maar voor degenen die het willen is er ook een digitale versie. 

Reageer