beantwoord

Dinner train Almere

• 28 juli 2019
  • 15 reacties
  • 702 Bekeken

Beste NS,

Ik ga binnenkort samen met mijn moeder met de Dinner train. Deze trein vertrekt vanaf Almere CS. Om te kunnen komen moeten we vanaf Weesp met de sprinter vertrekken naar Almere. Wat ik heb begrepen is dat we dan e-tickets hebben. Mijn vraag is: zou die e-tickets van de dinner train ook misschien geldig zijn voor de sprinter tussen Weesp en Almere, of moet ik dat met mijn ov chipkaart doen? (ik heb een Dal Voordeel in het ergste geval + OV begeleiderskaart.) We gaan op een van de weekenden.

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 28 juli 2019, 20:57

Beste @Jesper65536 ,

De DinnerTrain heeft niets met NS te maken. Dit is een particulier initiatief.
Als het niet specifiek op de Dinnertrain kaartjes staat is deze dus niet geldig in een NS trein.
Met de code op het Dinnertrain ticket kunt u wel de poortjes openen, maar dat houd niet automatisch in dat het een geldig ticket is.

Voor info, neem contact op met de organisatie achter de Dinnertrain.

Eet smakelijk 😀
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Beste @Jesper65536 ,

De DinnerTrain heeft niets met NS te maken. Dit is een particulier initiatief.
Als het niet specifiek op de Dinnertrain kaartjes staat is deze dus niet geldig in een NS trein.
Met de code op het Dinnertrain ticket kunt u wel de poortjes openen, maar dat houd niet automatisch in dat het een geldig ticket is.

Voor info, neem contact op met de organisatie achter de Dinnertrain.

Eet smakelijk 😀
In elk geval kregen wij zo juist te horen gekregen dat de Dinner Train vooraf gezien een afrader is. Het stinkt daar, AC doet het niet en qua hygiëne lijkt mij vooral een vieze trein om in te zitten: zie ook op https://www.rizoomes.nl/een-beeldverslag-van-de-dinner-train/
Badge +3
Dank voor de review, had hem in mijn achterhoofd gehouden als uitje (zonder bourgondische taferelen te verwachten maar ikzelf en mijn vriendin zijn toch niet zo'n grote eters), maar dit slaat alles.

Zijn die drie Leffe p.p. trouwens de enige optie? Ze heeft liever een witte wijn of zo namelijk 😅
Reputatie 7
Badge +2
Op Twitter en andere kanalen zie ik juist veel positieve reacties.
Bv https://indebuurt.nl/denhaag/eten-drinken/eten-bij/een-beetje-vertraging-maar-wel-lekker-wij-gingen-eten-in-de-dinnertrain~86122/

En ja, er is ook wijn,
https://dinnertrain.eu/wp-content/uploads/2019/07/Menu_Dinner_Train.pdf
Op Twitter en andere kanalen zie ik juist veel positieve reacties.
Bv https://indebuurt.nl/denhaag/eten-drinken/eten-bij/een-beetje-vertraging-maar-wel-lekker-wij-gingen-eten-in-de-dinnertrain~86122/
En ja, er is ook wijn,https://dinnertrain.eu/wp-content/uploads/2019/07/Menu_Dinner_Train.pdf

Let bygones be bygones. We zouden eerst eigenlijk ook op de 27ste in Hilversum gaan, maar dit wijst echt op alles. Vervolgens dus ook in Almere, maar dat word ons ook sterk afgeraden,
Reputatie 4
Ik heb de Dinner Train in Utrecht gedaan met m'n moeder. Best een leuke ervaring via Den Haag en Rotterdam. Ik had hetzelfde menu en dat was voor mij voldoende. Je moet inderdaad niet teveel van het eten verwachten en al zeker niet dat het in de trein wordt gemaakt. Ons tafeltje was trouwens brandschoon en het stonk ook niet in de trein.
Reputatie 6
Vervolgens dus ook in Almere, maar dat word ons ook sterk afgeraden,

Ook al door die compleet onbekende blogger ? Zoals deze zelf al aangeeft, het is pas leuk als er geklaagd kan worden.
Mijn tip, ga het gewoon beleven en kom dan met een eigen verslag.
Badge
Even ter info:

Op 6 augustus is door de rechtbank van Roermond: Railpromo BV, Railpromo Fleet Services BV en LUCATU BV failliet verklaard. Hierdoor zal ook de Dinner Train, dat een merk is van Railpromo, niet meer rijden. De curator onderzoekt of een doorstart en/of de al volgeboekte ritten nog kunnen plaatsvinden.
Badge
Als aanvulling:

https://www.lxa.nl/nl/artikelen/insolventierecht-herstructureringen/lxa-aangesteld-tot-curator-van-railpromo-cs/?fbclid=IwAR2UCUvWhSVnxFewhD3clBWA_o5SWgpEtLNoxlRYjGIwuZOq_-25X99cV9U
Badge +3
Op de website van Dinner Train wordt inmiddels verwezen naar https://www.lxa.nl/nl/artikelen/insolventierecht-herstructureringen/lxa-aangesteld-tot-curator-van-railpromo-cs/
Daar kun je terecht met alle vragen omtrent het faillissement.
Bij vonnis van de Rechtbank Limburg, locatie Roermond, d.d. 6 augustus 2019 zijn in staat van faillissement verklaard de besloten vennootschappen met beperkte aansprakelijkheid Railpromo B.V., Railpromo Fleet Services B.V. en Lucatu B.V. met benoeming van mr. S.J.O. de Vries tot rechter-commissaris en aanstelling van mr. Maurice Winkels tot curator.
Mogelijk bent u als crediteur betrokken bij een of meer van voornoemde faillissementen. In dat geval kunt u uw vordering indienen via onze website: https://www.lxa.nl/nl/indienen-vordering/.
Het kan ook zijn dat u een of meer kaartjes heeft gekocht via www.dinnertrain.eu. Dinner Train is een van de handelsnamen van Railpromo B.V. U heeft dus een of meer kaartjes gekocht bij Railpromo B.V. Als gevolg van het faillissement kunnen en zullen er tot nader order geen treinritten plaatsvinden. Dat betekent dus dat u de gekochte kaartjes voor de treinritten die op korte termijn plaats moeten vinden (of al plaats hadden moeten vinden) niet verzilverd kunnen worden.
De komende dagen/weken zullen in het teken staan van het onderzoeken of een doorstart mogelijk is. Daarbij zal tevens worden onderzocht of zowel de geannuleerde als de nog geplande treinritten alsnog uitgevoerd kunnen worden. Zodra hier duidelijkheid over bestaat zult u hiervoor door of namens ondergetekende worden bericht. Mocht u interesse hebben in een doorstart dan kunt u een e-mail sturen naar mauricewinkels@lxa.nl.
Op dit moment kunnen wij u niet van meer informatie voorzien. Het heeft dan ook geen zin om telefonisch dan wel schriftelijk contact op te nemen. Mocht u desondanks toch een (dringende) vraag hebben dan kunt u die stellen door een e-mail te sturen naar: dinnertrain@lxa.nl. Afhankelijk van het aantal e-mails kan het zijn dat de beantwoording van uw vraag op zich laat wachten. Wij vragen hiervoor op voorhand uw begrip.
Met vriendelijke groet,
Maurice Winkels
curator
Iedereen is opgelicht door Railpromo! Dit was gepland en ze hebben expres iedereen tickets laten betalen terwijl ze allang wisten dat ze failliet zouden gaan!! Ze gaan over 6 weken verder met een andere naam! Het bedrijf heeft faillissement aangevraagd. alleen doen ze dit vaker en striijken dan duizenden euros op en gaan een paar weken weer verder onder een andere naam. Bij een bijeenkomst van het personeel en curator werd duidelijk dat dit allemaal gepland was en ze nu hun zakken gevuld zijn met geld weer verder kunnen onder een andere naam!! Ik zou zeggen stap naar het gerecht en haal je geld terug!!! Hetzelfde personeel van railpromo werkt nog steeds voor de eigenaar Luc Peulen onder de naam independent railpartners. Alsjeblieft doe ermee wat je wilt
Reputatie 7
Badge +3
Bij een bijeenkomst van het personeel en curator werd duidelijk dat dit allemaal gepland was en ze nu hun zakken gevuld zijn met geld weer verder kunnen onder een andere naam!! Ik zou zeggen stap naar het gerecht en haal je geld terug!!! Hetzelfde personeel van railpromo werkt nog steeds voor de eigenaar Luc Peulen onder de naam independent railpartners. Alsjeblieft doe ermee wat je wilt
Naar het gerecht stappen kost je alleen geld want dit soort praktijken zijn (alleen in Nederland) legaal. In de bouw en de detailhandel is dit bijv. schering en inslag, kijk maar eens naar het aantal winkelketens dat failliet gaat en vervolgens een doorstart maakt waarbij de toeleveranciers naar hun centen kunnen fluiten.
Ja precies, gewoon oplichters dus
Reputatie 7
Badge +2
dit soort praktijken zijn (alleen in Nederland) legaal.
Hoe legaal is om in januari nog €450.000 via een crowdfunding lening op te halen om 2 extra wagons aan te kopen en dan een half jaar later je failliet te laten verklaren? Tot nu toe is er slechts 6 maanden rente betaald op die lening en nog geen cent aflossing.
De 2 nieuwe wagons plus de 2 wagons die ze al eerder hadden zijn wel verpand aan de investeerders.

Reageer