beantwoord

Downloaden e-ticket lukt niet.

Als ik de link activeer, dan vraagt de iPhone om Safari te openen. Dan wordt gevraagd om de NS app te openen middels het activeren van een button. App opent vervolgens. Echter dan heb ik geen e-ticket in de NS app.
icon

Beste antwoord door Robert B 20 mei 2018, 12:18

Normaal gesproken lukt het als je de NS app open hebt en dan in de e-mail op de blauwe knop Importeren ticket klikt, of gaat je iPhone dan weer naar Safari?

Ik denk dat Safari wel de app voor je kan openen maar dat je dan als laatste stap toch nog een keer op Importeren moet tikken… Safari mag namelijk niet zomaar rechtstreeks met andere apps communiceren, dat is ‘onveilig’.

Bekijk origineel

16 reacties

Welkom bij de NS Community, Claudia!

Vervelend dat het uploaden van je ticket naar de app niet lukt 😞 Heb je het inmiddels al voor elkaar gekregen?
Nee ik heb de app verwijderd en opnieuw geüpload maar dat geeft geen positief resultaat.
Hmm, dat is vreemd. Wat voor ticket heb je precies gekocht en ben je in de Reisplanner App ook ingelogd met een NS-account met hetzelfde e-mailadres als waarop het E-ticket is gekocht? Ik zou zo namelijk niet durven zeggen waar het probleem precies in zit. De Reisplanner heeft overigens gisteren wel een update gehad. Heb je die al gedownload?
Badge +3

Normaal gesproken lukt het als je de NS app open hebt en dan in de e-mail op de blauwe knop Importeren ticket klikt, of gaat je iPhone dan weer naar Safari?

Ik denk dat Safari wel de app voor je kan openen maar dat je dan als laatste stap toch nog een keer op Importeren moet tikken… Safari mag namelijk niet zomaar rechtstreeks met andere apps communiceren, dat is ‘onveilig’.

@Claudia1966 Is het inmiddels gelukt?

Als ik de link activeer, dan vraagt de iPhone om Safari te openen. Dan wordt gevraagd om de NS app te openen middels het activeren van een button. App opent vervolgens. Echter dan heb ik geen e-ticket in de NS app.

ik heb dat ook gehad

nu een boete van dik € 80,-

Hmm, dat is vreemd. Wat voor ticket heb je precies gekocht en ben je in de Reisplanner App ook ingelogd met een NS-account met hetzelfde e-mailadres als waarop het E-ticket is gekocht? Ik zou zo namelijk niet durven zeggen waar het probleem precies in zit. De Reisplanner heeft overigens gisteren wel een update gehad. Heb je die al gedownload?

waar kan ik hierover klagen? moet nu € 80,- betalen terwijl ik een kaartje had gekocht

waar kan ik hierover klagen? moet nu € 80,- betalen terwijl ik een kaartje had gekocht

Een treinkaartje van Leuven (Belgie) naar Arnhem ...heb nog de bankafschrift

Een treinkaartje van Leuven (Belgie) naar Arnhem ...heb nog de bankafschrift

Ingenico staat op de betaalafschrift  € 44,50...nu een boete van €83,70

Hoi Davey1986! Welkom op de NS Community! Wat balen dat je een boete hebt ontvangen, Heb je een boete gekregen in de internationale trein of in een Nederlandse? Want voor beide dien je een andere afdeling te hebben. Kan je het mij laten weten? Dan kan ik je correct doorverwijzen naar de juiste afdeling om dit met je af te handelen. 

Hoi Davey1986! Welkom op de NS Community! Wat balen dat je een boete hebt ontvangen, Heb je een boete gekregen in de internationale trein of in een Nederlandse? Want voor beide dien je een andere afdeling te hebben. Kan je het mij laten weten? Dan kan ik je correct doorverwijzen naar de juiste afdeling om dit met je af te handelen. 

denk internationale want ik stapte op in Leuven (Belgie) en vertrok vanaf daar naar Breda….op de bankafschrift staat als ternaamstelling Ingenico

Het beste kan je dan contact op nemen met de klantenservice van NS International! Zij kunnen je verder helpen.

ik kan de treinkaart niet downloaden zodat ik het kan uitprinten, hoe moet ik het uitprinten?

hoe moet ik het ticket uitprinten?

Welkom bij de Community, jantinaD.

Indien het niet lukt om je ticket te printen maar je kan deze bijvoorbeeld wel openen vanuit de e-mail op je telefoon, dan kan je het ticket ook als PDF laten zien aan de conducteur bij controle.

Badge +3

@jantinaD klik in de mail op ticket uitprinten en je krijgt dan een pdf bestand dat je ook gewoon kunt gebruiken.

Als je de NS app hebt dan heeft importeren in de app de voorkeur.

Reageer