beantwoord

Dubbele afschrijving transactie kaartautomaat

• 26 november 2014
  • 17 reacties
  • 501 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Op 18-11-2014 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat er iets verkeerd is gegaan tijdens het aanschaffen van een anonieme kaart. U wilt het bedrag terugvragen van €27,50.

Tot mijn spijt kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen. Wij zijn namelijk niet de automaatleverancier. Ik raad u aan om dit verzoek in te dienen bij de automaatleverancier.

Ga naar contactgegevens van vervoerders en automaatleveranciers

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,50 p.g.).

Met vriendelijke groet,

Fleur Leenders
Klantenservice OV-chipkaart

- - - - Origineel bericht - - - -
Van: G.L Niessink
Datum: 18-11-2014
Betreft: aanschaffen ov-chipkaart verkeerd gegaan

Op 1-11-2014 heb ik geprobeerd op station Schagen een anonieme OV-chipkaart aan te schaffen. Dit is verkeerd gegaan omdat in het papieren ticket niet voor het OV-chipkaart heb gehouden omdat ik dacht dat dit de chipkaart was. Er is echter wel 27,50 Euro van mijn rekening gehouden.

Op 2-11-2014 heb ik opnieuw een anonieme OV-chipkaart met samen reis korting aangeschaft en deze transactie is wel goed verlopen.

Het probleem is nu dat er 2x euro 27,50 van mijn rekening is afgeschreven.
Heb op 08-11-2014 een aangetekende brief gestuurd naar jullie met het verzoek een maal Euro 27,50 te retouneren op mijn rekeningnummer:
**

Tot op heden geen reactie op mijn aangetekende brief gehad.
Vind dit erg slordig en hoop zo spoedig mogelijk het teveel betaalde bedrag van Euro 27,50 op mijn rekening gestort te zien

Het probleem is als ik automatenleveranciers aanklik ik bij alle vervoerders terecht kom dus weer op de site van de NS
icon

Beste antwoord door Jan NS 26 november 2014, 17:02

Beste niessink-steffers, goed dat je ons hebt gevonden om je vraag te stellen. Dubbele afschrijvingen in de kaartautomaat worden meestal binnen vijf werkdagen automatisch teruggestort naar je rekening. Als je het geld nog steeds niet hebt ontvangen kan je contact opnemen met de beheerders van de automaat. Je kan je geld schriftelijk terugvragen. Je mag ons een brief sturen met het station waar het gebeurde, de automaat waar het gebeurde en een kopie van je rekeningoverzicht. Vermeld ook je rekeningnummer en NAW-gegevens, dan kunnen we je vinden in het systeem. Ons postadres vind je hier.

Ik heb de titel van je topic aangepast, zo kunnen mensen met dezelfde vraag je topic makkelijker vinden. Je topic is verplaatst naar 'Overige producten'.
Bekijk origineel

17 reacties

Als je het goed begrijpt heb je je probleem tot nu toe alleen bij TLS (ov-chipkaart.nl) neergelegd. TLS is niet hetzelfde als NS. Je hebt blijkbaar gebruik gemaakt van een automaat van NS, dus je zult je probleem daar moeten neerleggen en niet bij TLS.
Ja en NS verwijst je linea recta terug naar TLS omdat die het geld hebben geincasseerd.

NS verkoopt immers geen OV chipkaarten zeggen ze zelf.
Als je het goed begrijpt heb je je probleem tot nu toe alleen bij TLS (ov-chipkaart.nl) neergelegd. TLS is niet hetzelfde als NS. Je hebt blijkbaar gebruik gemaakt van een automaat van NS, dus je zult je probleem daar moeten neerleggen en niet bij TLS.

Ben bij de NS servicebalie geweest op 3 november en die verwijst mij naar TLS want die hebben het geld geincasseerd.
Ja en NS verwijst je linea recta terug naar TLS omdat die het geld hebben geincasseerd.

NS verkoopt immers geen OV chipkaarten zeggen ze zelf.

Klopt word dus van het kastje naar de muur gestuurd op 3 november bij servicebalie van de NS geweest en vanaf die tijd ben ik aan het zoeken hoe ik mijn geld terug kan krijgen
Wellicht dat een NS moderator u hier wel helpt.
Wat je kunt doen is afschriften van je rekening op sturen naar NS als bewijs dat het 2x is afgeschreven, en hierbij de ov-kaartnummers te vermelden. En deze email meesturen.
Dan kunnen ze het in behandeling nemen en indien van toepassing geld restitueren.
Beste niessink-steffers, goed dat je ons hebt gevonden om je vraag te stellen. Dubbele afschrijvingen in de kaartautomaat worden meestal binnen vijf werkdagen automatisch teruggestort naar je rekening. Als je het geld nog steeds niet hebt ontvangen kan je contact opnemen met de beheerders van de automaat. Je kan je geld schriftelijk terugvragen. Je mag ons een brief sturen met het station waar het gebeurde, de automaat waar het gebeurde en een kopie van je rekeningoverzicht. Vermeld ook je rekeningnummer en NAW-gegevens, dan kunnen we je vinden in het systeem. Ons postadres vind je hier.

Ik heb de titel van je topic aangepast, zo kunnen mensen met dezelfde vraag je topic makkelijker vinden. Je topic is verplaatst naar 'Overige producten'.

Kan de site met postadres niet openen geeft steeds een foutmelding aan. Misschien kun je het postadres in een mail toesturen zonder dat ik een link aan moet klikken.:?
Tevens hoe kan ik contact opnemen met de beheerders van de automaat?
Die link werkt niet nee.

En de NS moderator zegt aan ons, waarom kan je hem dan geen berichtje sturen ?
Die link werkt niet nee.

Heb wel gereageerd op de NS Moderator:Kan de site met postadres niet openen geeft steeds een foutmelding aan. Misschien kun je het postadres in een mail toesturen zonder dat ik een link aan moet klikken. Als dit alles niet lukt :Tevens hoe kan ik contact opnemen met de beheerders van de automaat?
Het adres dat Jan wilde doorgeven is:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
NS moet dit gewoon regelen, het is hun kaartautomaat en hun product dat je wilt kopen.

De link is vermoedelijk naar Eva en de contactgegevens maar is wel een foute link.
Het adres dat Jan wilde doorgeven is:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Wil dit gaan proberen mijn man is bij de klantenservice in Haarlem op 03-11-2014 geweest en die verwees hem weer door naar TLS omdat die het geld geincasseerd hebben.

Wil dit gaan proberen mijn man is bij de klantenservice in Haarlem op 03-11-2014 geweest en die verwees hem weer door naar TLS omdat die het geld geincasseerd hebben. Bedankt voor je reactie en wacht het rustig af wat hier uitkomt.
Die link werkt niet nee.

Heb wel gereageerd op de NS Moderator:Kan de site met postadres niet openen geeft steeds een foutmelding aan. Misschien kun je het postadres in een mail toesturen zonder dat ik een link aan moet klikken. Als dit alles niet lukt :Tevens hoe kan ik contact opnemen met de beheerders van de automaat?

Wil dit gaan proberen mijn man is bij de klantenservice in Haarlem op 03-11-2014 geweest en die verwees hem weer door naar TLS omdat die het geld geincasseerd hebben.
Ik snap ook niet zo goed waarom Jan dit niet direct door kan zetten en u naar weer een andere afdeling stuurt terwijl u al diverse malen van het kastje naar de muur bent gestuurd.

Reageer