beantwoord

dubbele betaling Schiedam Centraal > Assen

Hallo.

Op vrijdag 23-november-2018 ben ik met de trein vanaf station Schiedam Centrum naar Assen gereisd. Voor de reis heb ik een e-ticket (enkele reis) gekocht en in de App geladen. Op station Schiedam Centrum, bij de OV poort wou ik inchecken met het ticket(QR code) op het scherm van mijn smartphone (ongeveer 10minuten nadat ik het e-ticket in de App heb geladen) maar op het poortje (scherm/scanner) zag ik de melding "ticket ongeldig" en op mijn smartphone stond dat er een ticket vanaf Rotterdam Centrum (!) - Assen is geladen ook al heb ik een ticket vanaf Schiedam Centrum (en dus niet Rotterdam Centrum) heb gekocht. Ik wou de trein niet missend dus heb ik mijn chipkaart gebruikt om in te checken. Vervolgens, ongeveer een kwartiertie later, heb ik geprobeerd uit te zoeken wat er aan de hand is en onder het E-ticket op mijn smartphone stond gewoon Schiedam Centrum - Assen! Ik had geen tijd om uit te stappen, uit te checken, met mijn e-ticket in te checken, en weer de trein in te stappen omdat ik mijn afspraak in assen niet wou missen. De conducteur in de trein zei dat ik voor de reis dubbel heb betaald en dat ik mijn geld terug zal vragen via de NS website. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Het gaat om 20eur... En weet iemand waarom het e-ticket in de App twee keer is veranderd binnen een half uur? Heeft er iemand ervaring met dit soort problemen? Bedankt voor jullie hulp.
vr. gr.,
Juraj
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2019, 09:07

Hallo juraj, en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het juiste E-ticket niet in beeld kwam toen je door de poortjes moest. Ik wil je adviseren om voor de extra kosten contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan het beste via de Live Chat of Sociale Media voor een snelle oplossing.

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo juraj, en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het juiste E-ticket niet in beeld kwam toen je door de poortjes moest. Ik wil je adviseren om voor de extra kosten contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan het beste via de Live Chat of Sociale Media voor een snelle oplossing.
ok dank u
Badge +3
Is het opgelost dus?

Met een e-ticket van Schiedam naar Rotterdam kan je dus niet zomaar in Assen komen, dat is in ieder geval een goede ontwikkeling!

IN of UITchecken met een e-ticket is sowieso niet eens mogelijk (die staat gewoon op datum en naam). Je kunt er alleen poortjes mee openen, als je die toevallig tegenkomt tijdens je reis... op een tijdstip dag geldig is.

Ik denk dat @RailRunner15 daar misschien nog wel wat over kan zeggen? Poortjes die weigeren en zo... Misschien spits/dal beperkingen, als het een actiekaartje was...
Reputatie 4
Wat ik een beetje vreemd vind is dat het kaartje veranderde... Zou jij mij je ticketnummer of ordernummer kunnen sturen via een privébericht? Dan kan ik eens in onze logs kijken wat er gebeurde.
Badge +3
Oh, dat is heel iets anders dus.. Je koopt een e-ticket Schiedam - Assen

Werk niet (af Schiedam).. want je ticket is ineeens Rotterdam Centraal - Assen volgens je phone/app? Geen enkel poortje in Nederland zou je mogen weigeren met een e-ticket voor die datum, dus daar gaat al iets mis...

Maar goed, je checkt dus dan dus maar in met je ov-chipkaart in Schiedam (wilde je trein niet missen, begrijpeljik).

Maakt je (hele) reis op saldo en wil dus Rotterdam - Assen claimen? (want je had immers dat e-ticket, eigenlijk vanaf Schiedam zelfs).

Duidelijk lijkt me, en conducteur had gelijk! Als alles klopt verder heb je dubbel betaald. Mits je e-ticket geldig was natuurlijk.

En nu komt 'ie hè? Waarom zou je met een e-ticket willen reizen als je ook gewoon een ov-chipkaart hebt?
RailRunner15 schreef:

Wat ik een beetje vreemd vind is dat het kaartje veranderde... Zou jij mij je ticketnummer of ordernummer kunnen sturen via een privébericht? Dan kan ik eens in onze logs kijken wat er gebeurde.

Ik heb het ticken nr. via een privebericht gestuurd. Bedankt voor het nakijken
Na een korte chat-sessie met de klantenservice is het probleem opgelosd. NS gaat de extra 20eur terug overmaken op mijn rekening. Bedankt allemaal voor jullie reacties en een fijne dag! gr. Juraj

Reageer