beantwoord

duurder kaartje door storing op traject

• 31 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Zowel 17 aug als vandaag tracht ik van nunspeet naar maastricht te gaan. Normaal 26,50 voor enkele reis. Nu merk ik oa vd bovengenoemde data, maar ook vaker in t verleden dat als ik een kaart moet kopen op ns.nl dat deze in deze situaties een duurder tarrief hanteert namelijk 27,73. T is gewoon schofterig dat ns je langer laat reizen dat nodig is en daarvoor er bovenop extra laat betalen!!! Klachten ingediend, maar de belofde dat binnen 5 dagen reactie kokt blijft ook uit......
schandalig is te zacht uitgedrukt!!!
icon

Beste antwoord door Momo 31 augustus 2019, 17:42

Wanneer je het wil kopen vanuit de reisplanner komt het wel op €27.13 omdat daar het laatste stukje Sittard - Maastricht met Arriva is.

Waarom kiest u niet voor goedkoper actiekaartje?
Een Dagretour naar keuze kost bij de Spoordeelwinkel €19.00.
Een Daldagkaart bij Actie van de dag €19.50
of u kunt 2 keer een enkele reis aanschaffen voor totaal €20 (alleen weekend) bij Vakantieveilingen wanneer u op niet op dezelfde dag terug gaat.

In het weekend mag de hele dag gereisd worden, dus ik zou zeker niet vol tarief betalen.

Het is altijd verstandig om te kijken naar goedkopere treinkaartjes op https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Volgens mij kunt u via deze link een e-ticket kopen voor vandaag voor 26,50 euro.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je het wil kopen vanuit de reisplanner komt het wel op €27.13 omdat daar het laatste stukje Sittard - Maastricht met Arriva is.

Waarom kiest u niet voor goedkoper actiekaartje?
Een Dagretour naar keuze kost bij de Spoordeelwinkel €19.00.
Een Daldagkaart bij Actie van de dag €19.50
of u kunt 2 keer een enkele reis aanschaffen voor totaal €20 (alleen weekend) bij Vakantieveilingen wanneer u op niet op dezelfde dag terug gaat.

In het weekend mag de hele dag gereisd worden, dus ik zou zeker niet vol tarief betalen.

Het is altijd verstandig om te kijken naar goedkopere treinkaartjes op https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/
@momo nee normaal is t de intercity van utrecht naar maastricht rechtstreeks ik reis dit al twee jaar nemelijk
Reputatie 7
Badge +3
Klopt, dat is normaal, maar één de adviezen die de reisplanner geeft nu met de werkzaamheden is met de bus van Utrecht naar Den Bosch, dan IC richting Heerlen, overstappen in Sittard en dan met Arriva naar Maastricht. En op die reis is de prijs van de reisplanner gebaseerd.

Daarnaast is er een advies met de rechtstreekse IC naar Maastricht. De reis duurt dan iets langer maar dan is de aangegeven vol tarief prijs wel gewoon €26.50.

Maar dan nog is een actiekaartje een stuk goedkoper.

Badge +3
Over die prijs...

Als je die reis meerdere malen per maand maakt in het weekend (je geeft nu aan 17 augustus en vandaag 31 augustus) dan kijk eens naar NS Flex Weekend Vrij op een (gratis) ov-chipkaart.

Dat kost je €32 (of €38 als je 1e klas wilt) voor een maand, en dan kan je 5 weekenden onbeperkt treinen door heel Nederland (op vrijdagavond vanaf 18:30).

Heb je het niet meer nodig (voor een maand of langer) dan zet je het gewoon op pauze en betaal je vanaf dat moment niets meer, totdat je het weer aan zet.

Ingangsdatum voor NS Flex op een nieuwe kaart is altijd 7 dagen na de besteldatum. Schaf het dus precies een week voordat je gaat reizen aan.

Reageer