beantwoord

Dwergpoedel kaartje nodig?

• 20 november 2019
  • 14 reacties
  • 232 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik ben 1,50 en ik heb een dwergpoedel met een schofthoogte van 35 cm. Wat ik meemaak is dat elke conducteur tegen mij zegt dat mijn dwergpoedel een twijfel geval is of die een kaartje nodig heeft. Maar zelfs bij mijn vriend die 2 meter is vinden ze dat het soms een kaartje nodig heeft. Naar mijn mening valt een dwergpoedel onder een kleine ras, maar welke formaat valt er daadwerkelijk onder? Want op mijn schoot past hij prima. Maar nu is het zo dat ik hem niet non-stop op mijn schoot zet. Zeker als ik na twee haltes uit moet sta ik wel. Is het dan een verplichting een stoel te zoeken en hem op schoot te houden? Ook als de treinen leeg zijn? 

icon

Beste antwoord door dennistd 20 november 2019, 02:15

“ Kleine huisdieren mogen gratis mee in een tas, mand of op schoot “

Dus of je stopt hem in een mand of tas, of je houdt hem op schoot. Maar doe je dat niet dan moet je een dagkaart hond kopen.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4

“ Kleine huisdieren mogen gratis mee in een tas, mand of op schoot “

Dus of je stopt hem in een mand of tas, of je houdt hem op schoot. Maar doe je dat niet dan moet je een dagkaart hond kopen.

Reputatie 7
Badge

Misschien een gekke vraag @Miyu , maar wat heeft je eigen lengte of die van je vriend met een hondenkaartje te maken ?

Omdat ik klein van postuur ben, ben ik bang dat mijn hond dus een twijfel geval is omdat ik al klein lijk en hij groter. Maar dus in alle gevallen een zitplaats zoeken om hem op schoot te houden dus.

Reputatie 7
Badge +4

Als u hem in een tas of aanverwant houdt, is dat het meest duidelijker en is er niks aan de hand. Er zijn dan ook geen kosten voor een hondenkaartje.

Hoi Miyu, welkom op de NS Community.

Het klopt inderdaad dat je een klein huisdier kosteloos mag meenemen, mits deze in een mand of kooi worden vervoerd. Op schoot mag ook. Het gaat er eigenlijk vooral om dat het huisdier geen zitplaats in beslag neemt. Indien dat wel het geval is, kun je een Dagkaart hond aanschaffen.

Edit: een hond mag nooit een zitplaats innemen, indien het dier niet in een mand, kooi of op schoot vervoerd kan worden, is de Dagkaart hond vereist.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ook als je wel een Dagkaart hond hebt mag een hond niet op een zitplaats zitten. 

@Mark NS 

Een huisdier mag nooit een zitplaats in beslag nemen. Honden mogen in geen geval plaatsnemen op een stoel. 

@Momo

Je bent me net te snel af 😅 ondanks dat ik HSL dienst heb.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe zit dat eigenlijk met een paard Loes? :rofl:

Edit, haha Loes, ook de HSL heeft wel eens last van vertraging. :laughing:

Euhm.... dat wordt ff lastig 🤫... 

Reputatie 7
Badge +4

Hoe zit dat eigenlijk met een paard Loes? :rofl:

Gewoon in de gang.

Scherp Momo, dank! Ik heb mijn antwoord aangepast. Ik had dat paard nog in mijn hoofd.

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand ook melding maken van het kapotte toilet?

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand Sinterklaas er bovendien op wijzen dat hij een poepzakje (nou ja flinke vuilniszak) mee moet nemen voor zijn huisdier? 

Reageer