beantwoord

E-mail Gewijzigde Algemene voorwaarden Stallen op rekening

• 14 december 2018
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Vandaag een e-mail van de NS gekregen met de titel Voorwaarden Stallen op rekening (fiets) aangescherpt per 1 januari 2019 .
Nergens in de mail een aanduiding wat er gewijzigd is, alleen een link naar de nieuwe voorwaarden.

Het zou wel zo klantvriendelijk zijn als de NS de wijzigingen zou aanstippen. Leeft de NS nou werkelijk in zo'n juridische droomwereld dat ze verwachten dat haar klanten zeven pagina's van de oude voorwaarden uit het hoofd kan vergelijken met deze nieuwe voorwaarden?
icon

Beste antwoord door Iris NS 14 december 2018, 20:58

Welkom bij onze NS Community, HRN en Deining :)

Het klopt dat onze productvoorwaarden zijn aangepast. Ze zijn verduidelijkt. Zo zijn enkele definities uitgebreid en hebben we sommige artikelen aangepast. De oude voorwaarden vind je nog op onze website en kun je inderdaad vergelijken met de nieuwe voorwaarden. Helaas heb ik geen opsomming van de wijzigingen voorhanden voor je. Ik heb je feedback meteen doorgespeeld naar mijn collega's.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik sluit mij van harte aan bij deze reactie!
Welkom bij onze NS Community, HRN en Deining :)

Het klopt dat onze productvoorwaarden zijn aangepast. Ze zijn verduidelijkt. Zo zijn enkele definities uitgebreid en hebben we sommige artikelen aangepast. De oude voorwaarden vind je nog op onze website en kun je inderdaad vergelijken met de nieuwe voorwaarden. Helaas heb ik geen opsomming van de wijzigingen voorhanden voor je. Ik heb je feedback meteen doorgespeeld naar mijn collega's.
Reputatie 4
Badge
Beste Iris,

echt jammer dat er in de brief niet duidelijk staat wat er is veranderd. De voorwaarden zijn "aangescherpt", zo staat er. Dat suggereert dat ze strenger zijn geworden, dus dat er iets inhoudelijk is veranderd.

Er is toch iemand die intern een wijzigingsnota heeft gemaakt, die vervolgens met juristen is doorgesproken. Jullie hebben dus dat overzicht van wijzigingen. Aangezien er in de mail wordt verwezen naar dit forum, zou het handig zijn om dat lijstje hier even te vermelden.

Zou dat kunnen?

Dank!

John
Misschien dat aan de hand van de feedback er een overzicht van wordt gegeven, maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Mochten we hier meer over horen, dan laten we het weten.
Reputatie 4
Badge
Iris, Dank voor je moeite!
Badge +3
De wijzigingen zijn voornamelijk cosmetisch, het gebruik van hoofdletters en wat nettere opmaak/layout en zo.

Artikel 5 en 6 zijn uitgesplitst (Stallen op Rekening) en ik zie verder wat wijzigingen in de definitie van 'Buitenmodelfiets' en contracthouder.. een natuurlijk(e) persoon 🤔

Fiets waarvan het model en/of uiterlijk afwijkt van het model en/of uiterlijk van een in het algemeen verkeer als fiets bekend vervoersmiddel, bijvoorbeeld bromfiets, (elektrische) scooter, tandem, driewieler en bakfiets.

Verder weinig spannends dus. :D

De voorwaarden naast elkaar (Ctrl+klik om in nieuw tabblad te openen):
2018
2019
Reputatie 4
Badge
Dank.

Als het werkelijk zo weinig is, waarom wordt dat dan niet gewoon in de begeleidende mail gezet?
Hopelijk volgende keer wel.

Reageer