beantwoord

E-mailadres voor derden niet meer beschikbaar

• 14 december 2018
  • 10 reacties
  • 287 Bekeken

Goedemiddag,

Ik boek elke week een aantal tickets voor studenten (ik leid een educatieprogramma) via het volgende formulier: https://www.ns.nl/producten/s/grensabonnement-retour

Tot voor kort kon ik daar ook de geboortedatum en email van mijn studenten invullen. Zodoende werd de ticket automatisch doorgestuurd -- scheelt mij veel tijd en moeite.

Tot mijn schrik kan dat niet meer. Waarom? Is het misschien een bug?

Groet,
Wouter
icon

Beste antwoord door RailRunner15 9 januari 2019, 10:36

Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen.

@RailRunner15 weet jij dit toevallig?

Hey Denice! Dat weet ik zeker 🙂 Is geen bug, is bewust gedaan. Het werd zelden gebruikt en zorgde voor extra complexiteit. Klanten leken het niet helemaal te snappen, waardoor ze bij elk ticket hun eigen e-mailadres nog een keer invulden. We zijn wel bezig om vanuit onze nieuwe omgeving een knop te maken om makkelijk tickets te delen. We verwachten dat dit duidelijker is voor klanten in de toekomst. Nog even geduld @wouterkleijn!
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi wouterkleijn,

Welkom bij onze NS Community! Ik zie het inderdaad. Ik zal het voor je navragen. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug.
Heb je de bestelling al op deze manier gedaan? Zo ja, wat wordt er dan als vervolgstap aangegeven in de mail?
Ik begrijp vandaag dat dit inderdaad een storing blijkt te zijn. Er wordt hard aan een oplossing gewerkt, dus ik hoop dat het morgen weer oké is!
Hoi @Iris NS Dank voor het navragen. Ik zie echter nog steeds geen verbetering?
Ik heb begrepen dat het niet meer in hoeven vullen van de geboortedatum komt door de nieuwe AVG. Ik zal echter moeten navragen of het per reiziger kunnen invullen van een e-mailadres ook weggehaald is vanwege de nieuwe AVG. Hier kom ik nog op terug.

Reputatie 4

Hey Denice! Dat weet ik zeker 🙂 Is geen bug, is bewust gedaan. Het werd zelden gebruikt en zorgde voor extra complexiteit. Klanten leken het niet helemaal te snappen, waardoor ze bij elk ticket hun eigen e-mailadres nog een keer invulden. We zijn wel bezig om vanuit onze nieuwe omgeving een knop te maken om makkelijk tickets te delen. We verwachten dat dit duidelijker is voor klanten in de toekomst. Nog even geduld @wouterkleijn!
Dank voor de reactie! Ja dat zou superrr fijn zijn, nu moet ik alle links kopieren en apart in emailtjes verzenden. Ik mis het oude formulier 😹
Super! Bedankt voor je snelle reactie, @RailRunner15 ! 😃
Is er nu nog een verandering doorgevoerd? Ik krijg nu een overzicht van alle tickets. Echter, ik kan de link naar het mobiele ticket niet langer kopieeren en doorsturen.

Dit is echt superonhandig jongens en meisjes developers, graag snel een oplossing. 🙂
Vooralsnog weet ik niet of dit snel aangepast gaat worden, wouterkleijn. Ik ga dit in elk geval melden bij de collega's!

Reageer