beantwoord

E-ticket

• 25 april 2015
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

hoi
icon

Beste antwoord door Thom 25 april 2015, 20:17

Strikt genomen moet alles kloppen. Het is maar net wat er is weggevallen en of daar frauduleus mee gehandeld kan worden. U geeft niet aan wat niet klopt. Formeel zit u fout maar normaal gesproken is één foute letter op een niet-cruciale plaats geen probleem voor de conducteur. Als de eerste letter van de voornaam niet klopt, is het wel weer anders.
Bekijk origineel

8 reacties

Kan ik je ergens mee helpen, helfri64? 🙂
Kan ik je ergens mee helpen, helfri64? :)Ja mijn vraag is of het consequenties heeft als er een letter is weggevallen in het uitgeprinte e-ticket In de aanvraag staat wel de juiste naam maar dat is uiteraard niet meer te zien
Kan ik je ergens mee helpen, helfri64? :)Ja mijn vraag is of het consequenties heeft als er een letter is weggevallen in het uitgeprinte e-ticket In de aanvraag staat wel de juiste naam maar dat is uiteraard niet meer te zien
Reputatie 7
Badge +4
Strikt genomen moet alles kloppen. Het is maar net wat er is weggevallen en of daar frauduleus mee gehandeld kan worden. U geeft niet aan wat niet klopt. Formeel zit u fout maar normaal gesproken is één foute letter op een niet-cruciale plaats geen probleem voor de conducteur. Als de eerste letter van de voornaam niet klopt, is het wel weer anders.
Vreemd dat u schrijft dat ik formeel fout zit Op het formulier wat ik moet invullen om het e-ticket geprint te krijgen typ ik mijn naam correct in Omdat het een behoorlijk lange naam is ( mijn mans naam plus meisjesnaam) is een letter in mijn meisjesnaam weggevallen Buiten mijn schuld dus Beter is het te waarschuwen hoeveel letters een naam mag bevatten zonder dat er vreemde dingen gebeuren
Reputatie 7
Badge +4
Ik beschuldig u nergens van, ik stel vast dat alles op een e-ticket moet kloppen en u geeft zelf aan dat dat niet het geval is. Verder ben ik niet verantwoordelijk voor het formulier waarmee u het invult en ook niet voor het ontbreken van een waarschuwing. Dan moet u bij de desbetreffende afdeling van NS zijn. :D

U kunt er waarschijnlijk ook niks aan doen. Maar omdat niet alles klopt, stel ik vast dat u formeel fout zit en of u het leuk vindt of niet, dat is een gegeven. U hoeft zich echter geen zorgen te maken.
Als er een letter in uw meisjesnaam niet klopt, klaarblijkelijk vanwege de lengte ervan, zal geen conducteur zich daar druk om maken omdat fraude door dat foutje niet mogelijk is. Er is dus helemaal niks aan de hand.

E-tickets zijn fraudegevoelig en dat is de verklaring voor het feit dat alles moet kloppen. Het is dus maar net wat niet klopt. Een andere voornaam bijvoorbeeld maakt uw ticket echt ongeldig maar uw foutje is geen punt, ook al klopt het dus formeel niet helemaal.
U kunt rustig op reis met uw ticket.
Vreemd dat u schrijft dat ik formeel fout zit Op het formulier wat ik moet invullen om het e-ticket geprint te krijgen typ ik mijn naam correct in Omdat het een behoorlijk lange naam is ( mijn mans naam plus meisjesnaam) is een letter in mijn meisjesnaam weggevallen Buiten mijn schuld dus Beter is het te waarschuwen hoeveel letters een naam mag bevatten zonder dat er vreemde dingen gebeuren

Dat klinkt als een behoorlijk ernstige bug in de webwinkel. Als u er verantwoordelijk voor bent dat al uw persoonsgegevens correct worden getoond op het e-ticket mag het natuurlijk nooit zo zijn dat de gegevens op het ticket afwijken van de gegevens die u hebt ingevuld. Ik hoop dat de NS dit met de grootst mogelijke spoed oppakt.
[quote=Thom]Strikt genomen moet alles kloppen. Het is maar net wat er is weggevallen en of daar frauduleus mee gehandeld kan worden. U geeft niet aan wat niet klopt. Formeel zit u fout maar normaal gesproken is één foute letter op een niet-cruciale plaats geen probleem voor de conducteur. Als de eerste letter van de voornaam niet klopt, is het wel weer anders.[/quote ]Ik heb contact opgenomen met ns-klantenservice Daar bleek dat ik alles goed had ingevuld en dat het de fout is van ns Ze hadden dit nog nooit meegemaakt Al met al heeft het mij € 4,50 gekost om ze te bellen en het antwoord was gaat u maar gerust met de trein als u een boete krijgt belt u ons maar Dit is toch geen oplossing maar een waardeloze service

Reageer