beantwoord

e-ticket

  • 20 augustus 2016
  • 12 reacties
  • 357 Bekeken

  • Intercity
  • 6 reacties
Onlangs via internet een retourticket geboekt.
Bij het invullen van de geboortedatum van mijn dochter die 2 is werd gewoon een volledig tarief gerekend. Betaald, want ga nooit met de trein.
Waarom moet ik van de conductrices op zowel heen als terugreis horen dat ik teveel betaald heb? Ik vul toch niet voor niets de geboortedata in?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 22 augustus 2016, 12:19

Terugkoppeling: In het topic Waarom wordt bij de aanmaak van een e-ticket niet gecontroleerd op geboortedatum? heb ik duidelijke voorbeelden van de meldingen toegevoegd. Intern heb ik alles doorgezet naar de ontwikkelaars, zodat de meldingen nog beter worden op de website.
Bekijk origineel

12 reacties

Ik bedoel dus dat ik betaald heb uit onwetendheid, daar ik nooit trein. 5 euro teveel betalen boeit mij niet, maar heb het idee opgelicht te worden, wat door conductrices beaamt is.
Reputatie 7
Badge +4
Uw kind van twee mag gratis mee zonder een kaartje te kopen. Het is de vraag waar uw uw e-ticket heeft gekocht. Als het bij NS is, kunt u het beste even contact opnemen met Klantenservice.


De snelste manier, is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief en ze zijn er de hele week, 24 uur per dag.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Wilt u een livechat met een echt mens: https://chat.webhelp.nl/ns/
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Ik heb deze op de ns website gekocht. Hierbij moet je dus de geboortedata en naam invullen. Daarbij rekent de ns gewoon voltarief voor kinderen van 2. Ik heb de ns een mail gestuurs via het contactformulier, maar een antwoord blijft al een week uit.
Vandaar dat ik het hier plaats.
Reputatie 7
Ik heb deze op de ns website gekocht. Hierbij moet je dus de geboortedata en naam invullen. Daarbij rekent de ns gewoon voltarief voor kinderen van 2. Ik heb de ns een mail gestuurs via het contactformulier, maar een antwoord blijft al een week uit.
Vandaar dat ik het hier plaats.


Ik denk niet dat de website rekening houdt met leeftijd, of je wel of geen kaartje nodig hebt, want u klikt zelf het product aan wat u graag wil kopen. Ik denk dat het puur voor controle van identiteitsgegevens is. Kinderen tot 4 mogen gratis mee, van 4 t/m 11 kunnen gebruik maken van een railrunner voor €2,50.

De afdeling met mails en brieven hebben een erg grote achterstand, het snelste is even bellen met 030-7515155.

Ik denk niet dat de website rekening houdt met leeftijd, of je wel of geen kaartje nodig hebt, want u klikt zelf het product aan wat u graag wil kopen.

Dat is niet helemaal waar. Er worden wel controles uitgevoerd zoals dat je niet ouder mag zijn dan 11 jaar als je een railrunner koopt. Volgens mij geldt er ook al een maximum leeftijd. Hierover is al veel op het forum geschreven, ongeveer een jaar geleden is de toezegging gedaan dat dit punt in de nieuwe webshop opgenomen zal worden: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/fout-controle-geboortedatum-kopen-e-ticket-9748/index1.html#post61494

Ondertussen zijn er volgens mij al meerder updates van de webshop gedaan, maar deze controle lijkt vooralsnog niet opgenomen te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me dat het invullen van alle persoonsgegevens alleen dient om bij de controle vast te stellen of de juiste persoon er mee reist. Klaarblijkelijk wordt er niet op onlogische invoer gecontroleerd bij een bestellen van een e-ticket, zoals dat wel bij een abonnement het geval is.
Het is een hele eenvoudige aanpassing om leeftijd te implementeren. Wijst imo gewoon op onterechte kosten in rekening brengen. Erg laag voor een bedrijf als NS.
Reputatie 6
Badge +2
Ook zou op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/enkele-reis en https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/retour moeten staan ''Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis, als zij geen eigen zitplaats gebruiken''. bijdragevandennis 201608
Hallo sph. Welkom op het NS Serviceforum.

Zie topic Waarom wordt bij de aanmaak van een e-ticket niet gecontroleerd op geboortedatum?. Ik heb contact opgenomen over deze instellingen. Zodra ik meer weet zal ik zowel hier als in dat topic een terugkoppeling geven.

Ook zou op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/enkele-reis en https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/retour moeten staan ''Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis, als zij geen eigen zitplaats gebruiken''.
Bedankt Dennis, ook dit zet ik intern door.
Terugkoppeling: In het topic Waarom wordt bij de aanmaak van een e-ticket niet gecontroleerd op geboortedatum? heb ik duidelijke voorbeelden van de meldingen toegevoegd. Intern heb ik alles doorgezet naar de ontwikkelaars, zodat de meldingen nog beter worden op de website.
Vandaag maakte ik weer gebruik van e-ticket en kwam erachter dat de meldingen betreft leeftijd weer verwijdert zijn.
Vorige maand was het allemaal netjes opgelost en nu is het weer zoals het was.
Waarom is dit?
Hi sph. In het topic Waarom wordt bij de aanmaak van een e-ticket niet gecontroleerd op geboortedatum? heb ik hier verder op gereageerd. In dit topic zal ik ook de terugkoppeling plaatsen zodra ik deze heb ontvangen 🙂

Reageer