beantwoord

E ticket 40% korting ?

Ik kan bij eticket alleen voktarief tickets in mijn winkelwagen toevoegen
.zie geen optie voor 40% ticket toe te voegen ?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 juni 2016, 10:37

Het is inderdaad, zoals al geschreven, niet mogelijk om Samenreiskorting via een eticket te verkrijgen. Dit extra voordeel voor abonnementhouders is alleen te gebruiken via een anonieme of persoonlijke ov-chipkaart. Meer info lees je hier.
Bekijk origineel

12 reacties

Dat is ook niet mogelijk.
Wat vreemd..dan heb ik er meestal niets aan...lijkt mij toch een kleine moeite ? DB heeft het ook bijv.
Het is ook een kleine moeite, maar NS wil dat de mensen de OV Chipkaart gebruiken en biedt daarom alleen e-tickets aan tegen vol tarief.
Reputatie 7
Badge +3
Als U korting krijgt heeft U sowieso een OV-chipkaart.
Badge +3
Mensen die van Samenreiskorting willen profiteren, hebben niet noodzakelijkerwijs al een OV-chipkaart.
Het is inderdaad, zoals al geschreven, niet mogelijk om Samenreiskorting via een eticket te verkrijgen. Dit extra voordeel voor abonnementhouders is alleen te gebruiken via een anonieme of persoonlijke ov-chipkaart. Meer info lees je hier.
Reputatie 7
Badge +3
@Tochjo Samenreiskorting is een product dat alleen verkrijgbaar is voor personen met een OV-chipkaart.
Badge +3
Om van Samenreiskorting te kunnen profiteren, moet tegenwoordig het product Samenreiskorting op een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart geladen worden, dat is waar. Het zou voor veel mensen echter gemakkelijker zijn als een e-ticket met korting (of een eenmalige chipkaart met korting) aangeschaft kon worden om met een abonnementhouder samen te mogen reizen. Niet iedereen die met een abonnementhouder mee wil reizen, heeft immers zelf al een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart.

Je leek in je bericht te suggereren dat het reizen met een OV-chipkaart ongeveer even makkelijk is als het aanschaffen van een e-ticket met korting. Dat is niet het geval als de meereizende nog geen OV-chipkaart heeft. Dan moet deze eerst voor 7,50 euro worden aangeschaft, waarna nog voldoende saldo moet worden geladen.
Reputatie 4
Het lijkt me dat NS vrij is in zijn keuzes voor de voorwaarden bij voordeelacties (zoals samenreiskorting) die niet onder het met het rijk afgesproken tariefkader vallen.

Een bedrijf moet voldoende commerciele vrijheid hebben om zijn eigen beleid te kunnen voeren. Inspraak van de klanten en hun organisaties op het commerciele beleid is leuk maar kan ook te ver gaan. Bij NS is dat mijns inziens volkomen doorgeschoten.
Allemaal wel leuk en aardig, maar het grote nadeel van een ov chipkaart is dat er minimaal 20 euro opgezet moet worden. Dat vind ik belachelijk. Met de tram en de bus kan ik ook met 0 euro inchecken, terwijl daar ook borg wordt gevraagd. Aangezien wij maar 3x per jaar met de trein reizen (Den Haag, Nunspeet en Hardinxveld Giessendam), vind ik toch wel dat er een e-ticket met korting beschikbaar moet zijn, desnoods gewoon via mijn ns van de abonnementhouder.
Het instaptarief voor de meeste bussen is €4.
Bu uitchecken ontvangt u het instaptarief -/- reiskosten terug.

Aangezien u met een OV-chipkaart tot €4 in het rood maag staan, klopt het,
dat u met een nieuwe anonieme kaart (saldo €0) 1 keer in de bus kunt inchecken.

Bij de NS is het instaptarief €20 (Met Samenreiskorting €10)

Met een NS Flex abonnement hoeft u geen borg te betalen.
U reist op rekening in het gehele OV.
Dus geen gedoe met saldo laden.
Een NS Flex basisabonnement is gratis.
https://www.ns.nl/nsflex/webshop
Badge +3
De noodzaak voor een ov-chipkaart kan je vermijden door bijv. abonnementshouders (die dus 3 mensen mee mogen nemen met samenreiskorting) in de gelegenheid te stellen om bij een automaat tot 3 kaartjes (enkele reis of retour) met korting te kopen, uiteraard à raison van €1 extra voor chipkaartje(s).

Maar ik denk niet dat zoiets gaat gebeuren. Samenreiskorting is een reizen-op-saldo product dus als je in de spits incheckt betaal je voltarief.

Met een papieren kaartje met korting heb je dan pech en kom je het station niet eens binnen als er poortjes zijn. Dan moet je (en degene met wie je meereist dus ook!) wachten tot na de spits... Onhandig!

Reageer