beantwoord

e ticket

ik wil een e ticket bestellen voor 23 april. maar zegt de computer dat dit geen geldige datum is....wtf?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 1 maart 2018, 17:13

Goedemiddag wbroer, welkom op het NS Serviceforum.

Wat voor ticket probeer je precies te bestellen? Het kan inderdaad kloppen dat je nog geen ticket in april kan bestellen. Een ticket is een maand in de toekomst te bestellen, waarschijnlijk kan je dus op 24 maart je ticket voor 23 april bestellen.
Bekijk origineel

13 reacties

Goedemiddag wbroer, welkom op het NS Serviceforum.

Wat voor ticket probeer je precies te bestellen? Het kan inderdaad kloppen dat je nog geen ticket in april kan bestellen. Een ticket is een maand in de toekomst te bestellen, waarschijnlijk kan je dus op 24 maart je ticket voor 23 april bestellen.
Computer - hij is een beetje dom
Begrijp ik je goed dat je zo voldoende weet wbroer? 🙂
Ja - het is dus niet mogelijk om een ticket te boeken meer dan een maand van te voren - het is (nog steeds) niet mogelijkom een te kopen via credit card . Elk keer vraag ik dit wanneer ik gasten heb uit buitenland en elk keer NS geeft aan de beperkingen. Je zou denken dat dit een keer wordt opgelost maar niet dus ? (snelle reactie is ja )
Reputatie 7
Badge
u kunt de e-ticket boeken bij bijv www.bahn.de en dan de nederlandse stationsnamen intoetsen. u kunt betalen met Ideal ,creditcard en nog 6 betaalmogelijkheden. www.b-rail.be en www.treinreiswinkel.nl kunnen u ook helpen.
Kan zijn dat u iets meer betaalt, maar dan heeft u een e-ticket voor over 3 maanden.
Wow - dat is heel fijn maar ook belachelijk -Nederland / NS -get your act together!
Badge +3
Herhaling.. NS accepteer op zijn minst PayPal want dat kost jullie niets (of minder dan) iDeal en zo.. Equens en Interpay moet ik ineens aan denken.. en een beetje aan Henk_NL die hier ook wel iets over zeggen kan, neem ik zomaar aan.

De horror! Stop daar meteen mee, het is namelijk zó 1994!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Equens (okee, daar wordt iDeal niet genoemd, en dat is maar goed ook)
Op zijn minst debit/creditcards, PayPal is leuk voor erbij maar is als verkoper rampzalig (kosten+lage chargeback drempel+kansloos bedrijf an sich).
Reputatie 7
Badge +3
NS wil liever geen e-tickets verkopen aan buitenlanders en beperkt daarom bewust de verkoop tot IDeal. Veel buitenlanders pretenderen namelijk de regels voor deze tickets niet te begrijpen. Gevolg is dat ze ze niet uitprinten, geen ID bij zich hebben en een hoop ellende in de trein.
Een hoop Nederlanders hebben ook geen iDEAL, waaronder ondergetekende 😞
Reputatie 7
Badge +3
Vrijwel iedere Nederland heeft een binnenlandse bankrekening met pinpas en daarmee direct toegang tot iDeal. Of je het dan wel of niet gebruikt is uiteraard je eigen keuze want er zijn ook automaten en loketten.
Loketten verdwijnen en ook over automaten geeft NS duidelijk aan deze in de komende jaren te willen uitfaseren. Wijzigingsverzoeken die extra functionaliteit naar de automaat brengen worden geweigerd om dezelfde reden. Op langere termijn wordt dit dus alsnog een probleem.

Overigens is gedoe met buitenlanders en voorwaarden een argument wat ik nog niet bij NS heb gehoord tegen de acceptatie van iets anders dan iDEAL.
Reputatie 7
Badge
Wow - dat is heel fijn maar ook belachelijk -Nederland / NS -get your act together!
@wbroer
U stelt een vraag. Ik geef u de oplossing. En dan wordt uw vraag ineens geklaag... Wat voor zin heeft het dan om u te helpen?

Reageer