e-ticket

  • 18 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 310 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
E Ticket is niet echt een e ticket omdat NS dit ticket niet kan volgen en als je hebt downgeload je zelfs dagen voor de reis niet meer kan wijzigen of aanpassen. Dus koop niet een e ticket en koop er een op station.

Jammer maar NS nog ver weg van digitaal.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een regulier kaartje kun je het beste op station uit de automaat halen. Kost een euro meer, maar je kunt voor dat kaartje als je het onverhoopt niet gebruikt geld terugkrijgen.

Een (actie)e-ticket kun je het beste pas als je het gaat gebruiken activeren. Eenmaal gedownload kan er niets gewijzigd worden of geld teruggegeven.
Reputatie 7
Badge +3
E Ticket is niet echt een e ticket omdat NS dit ticket niet kan volgen en als je hebt downgeload je zelfs dagen voor de reis niet meer kan wijzigen of aanpassen.
Bij veel etickets gaat het om actietarieven waarbij het niet kunnen wijzigen een essentieel onderdeel is van het aanbod. Je kunt niet een goedkoop tariefje verwachten en ook nog flexibiliteit om naar believen te kunnen annuleren of wijzigen.

Een enkele reis of retourtje kun je beter in de automaat kopen als je flexibiliteit wil. Die kaartjes kun je altijd weer inwisselen als je ze niet gebruikt.
Hoi Wbm en welkom op onze NS Community.

Ik vraag me af waarom jij het geen e-ticket vindt. Is dit alleen omdat jij de voorwaarden van het ticket niet fijn vindt?
De definitie van een e-ticket is namelijk: "Een e-ticket of online ticket is een toegangs- of vervoerbewijs dat via het internet besteld en geleverd wordt." Dit is zeer zeker het geval bij onze e-tickets.
Reputatie 3
De dure enkeltjes en retourtjes zouden, onder de gegeven omstandigheden, niet meer als E-ticket verkocht moeten worden.

Dure enkeltjes en retourtjes enkel uit de automaat en goedkope actiekaartjes met allerlei beperkende voorwaarden uitsluitend online verkrijgbaar. Lijkt mij wel zo helder.
Badge +3
Ik vind dat wel een goed voorstel. Kaartjes die tegen vol tarief gekocht worden moeten natuurlijk omgewisseld of niet gebruikt ingeleverd kunnen worden. Het huidige e-ticket is daar niet geschikt voor omdat er geen chip inzit die de reis registreert.

Enkele reizen en retours vol tarief zouden zonder extra kosten via de automaat gekocht moeten kunnen worden. De verkoop van de e-tickets vol tarief wordt dan gestaakt tot het moment dat er een distributiemethode is ontwikkeld voor e-tickets waar wijzigen en annuleren mogelijk is geworden. De huidige e-tickets worden dan alleen nog gebruikt om actiekaartjes mee te distribueren.
Reputatie 3
Mocht men toch enkeltjes en retourtjes als E-ticket willen blijven aanbieden, dan lijkt het hierbij verlenen van een korting ad 20% tot 25% alleszins op zijn plaats.

De tekortkomingen van het E-ticket zouden zodoende telkens netjes in de prijs worden verdisconteerd.

Een E-ticket is dan weliswaar een gebrekkig product, maar je betaalt dan ook nooit de hoofdprijs. Is ook helder.
Reputatie 7
Badge +3
Mocht men toch enkeltjes en retourtjes als E-ticket willen blijven aanbieden, dan lijkt het hierbij verlenen van een korting ad 20% tot 25% alleszins op zijn plaats.
Kolder, dan worden ze goedkoper dan reizen op een chipkaart.
Reputatie 3

Mocht men toch enkeltjes en retourtjes als E-ticket willen blijven aanbieden, dan lijkt het hierbij verlenen van een korting ad 20% tot 25% alleszins op zijn plaats.Kolder, dan worden ze goedkoper dan reizen op een chipkaart.


Elk risico heeft nu eenmaal een prijs. Over de hoogte valt natuurlijk te praten.😉

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het eerdere voorstel.
Reputatie 7
Badge +3
Mocht men toch enkeltjes en retourtjes als E-ticket willen blijven aanbieden, dan lijkt het hierbij verlenen van een korting ad 20% tot 25% alleszins op zijn plaats.

De tekortkomingen van het E-ticket zouden zodoende telkens netjes in de prijs worden verdisconteerd.

Een E-ticket is dan weliswaar een gebrekkig product, maar je betaalt dan ook nooit de hoofdprijs. Is ook helder.

Met kortingen los je het probleem niet op, maar creëer je meer problemen. Mensen kopen nu al sneller een e-ticket omdat dat een euro goedkoper is dan een kaartje uit de automaat.
Het probleem is dat mensen e-tickets ruim van te voren kopen en dan later besluiten dat ze liever een andere route, datum of naam op het ticket willen of geld terug willen hebben. Bij verzilveren van codes van aktiekaartjes wordt tegenwoordig duidelijker aangegeven dat er niets gewijzigd kan worden en geen restitutie mogelijk is. Toch blijven de vragen over wijzigen of geld terug op deze community terugkomen.
Reputatie 3
@MoDe

Wij hebben het over twee verschillende problemen.

De beperkingen van het actieticket zou je, zoals @Tamzin aangeeft, voor lief moeten nemen. Dit gezien het feit dat je er ook niet zo veel voor betaalt. Maar dan is het vreemd dat je reguliere kaartjes die veel duurder zijn en als E-ticket ook niet te wijzigen of annuleren zijn, slechts tegen de hoofdprijs kunt bemachtigen. Logischer zou dan zijn dat deze vervoersbewijzen niet meer als E-ticket geleverd zouden worden dan wel eveneens met korting als E-ticket geleverd zouden worden.

Het andere probleem betreft het niet kunnen wijzigen of annuleren van E-tickets. Het is inderdaad zo dat sinds kort dit mbt de actietickets duidelijk wordt aangegeven en bij de reguliere tickets (nog) niet. Aangezien E-tickets inderdaad vaak (zeer) vroegtijdig worden gekocht is het thans nog veel te vroeg om het effect van de maatregel waar te kunnen nemen.
Dat kaartjes uit de automaat niet zo populair zijn, komt omdat de nadelen van het reguliere E-ticket en de voordelen van het kaartje uit de automaat niet worden gecommuniceerd.

Reageer