e-ticket

• 22 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 272 Bekeken

Om 22:16 een dagretour voor mijn dochter besteld voor school morgen.

Betaald krijg mail u kunt uw tickets downloaden in de ns app of pdf.

Pas als je daarop klikt krijg je te lezen dat er een storing is en dat er geen tickets gedownload kunnen worden.

Wat nu?!!

Had de storing op de site vermeld voordat mensen iets willen bestellen!! 

13 reacties

Hier hetzelfde…. Wil morgenvroeg met mn kinderen naar Utrecht reizen maar nu kan ik de tickets niet verzilveren:rolling_eyes:

Ik weet nu ook niet of we de tickets nog op tijd kunnen downloaden?

Vind het in ieder geval knap klote nu 😡

Hopelijk is het morgenochtend opgelost. Vervelend dat NS dit niet op de site meldt. 

Reputatie 7
Badge

Helaas is er niemand van NS aanwezig tot morgenochtend @Nmgngirl  @Nkz  @Chantallie86 

Hier was het gelukkig op tijd opgelost.

En konden we vannacht alsnog nog de tickets downloaden 😊

En kon dochter lief toch nog na school. (Al hoopte ze dat de tickets nog niet te downloaden waren 😂)

Goedemorgen,

Welkom op de NS Community, Nmgngirl, Chantallie86 en Nkz. Vervelend dat er gister een storing was met het leveren van e-tickets! Fijn dat je je ticket nog op tijd hebt gekregen en je je dochter gewoon naar school kon sturen, Nmgngirl :)!
In het geval dat de reis al plaatsvindt voordat het ticket binnen is bij een storing, dan kan er via de klantenservice contact worden opgenomen om restitutie te vragen voor een extra gekocht ticket (van een automaat op het station). Fijn dat dat nu niet nodig was! Nog mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 5

nog maar weer eens: het hele systeem is opgezet voor reizen met die chipkaart-kost evenveel en je zou dan geen problems hebben (gehad). Dat heet wet van de remmende voorsprong.

Reputatie 4

nog maar weer eens: het hele systeem is opgezet voor reizen met die chipkaart-kost evenveel en je zou dan geen problems hebben (gehad). Dat heet wet van de remmende voorsprong.

Je weet niet eens wat er aan de hand is en of dit impact zou hebben gehad op OV-chipkaart.

Hierboven stond de vraag of storingen niet van te voren aangekondigd konden worden. Lees dat nog eens een keer. Als het regulier onderhoud was, dan had je gelijk, maar een storing is per definitie iets dat onverwacht gebeurd.

Edit door moderator i.v.m. taalgebruik

@Maxime NS

helaas heb ik de bon voor bakker bart niet kunnen printen omdat ik vanochtend vlak voordat we vertrokken pas zag dat de site actief was…. maar ja… zo was de aanbieding niet echt meer een aanbieding...

Reputatie 7
Badge +3

Hierboven stond de vraag of storingen niet van te voren aangekondigd konden worden. Lees dat nog eens een keer. Als het regulier onderhoud was, dan had je gelijk, maar een storing is per definitie iets dat onverwacht gebeurd.

Ik lees er niet in dat het of het te voren aangekondigd kon worden (kan uiteraard niet bij storingen), wel dat wanneer het bekend is dat er een storing is of deze dan op de site gemeld kan worden.

Reputatie 7
Badge +3

Het was in dit geval urenlang bekend dat er een storing met e-tickets was. Dan lijkt het mij een hele goede suggestie om op zo'n moment het bestellen van e-tickets onmogelijk te maken. Zowel voor de reiziger als voor NS heeft dat alleen maar voordelen. Iets met drukte bij de klanteNService?

Nog beter zou NS eens heel kritisch naar het aantal en de omvang van storingen de laatste tijd moeten kijken. Ik verbaas me daar werkelijk over.

Badge +3

helaas heb ik de bon voor bakker bart niet kunnen printen omdat ik vanochtend vlak voordat we vertrokken pas zag dat de site actief was….

Kan je later alsnog doen en naar Bakker Bart gaan, onafhankelijk van je treinticket. Bij o.a. La Place doen ze ook niet moeilijk over de voucher (streepjescode) tonen op je telefoon.

Bij Smullers wél, die accepteerden ze eerst gewoon als PDF maar medewerkers werden later op de vingers getikt over homeprint verplichtingen (dus alleen op papier en anders géén friet/patat plus kleine milkshake!).

Reputatie 4

Ik lees er niet in dat het of het te voren aangekondigd kon worden (kan uiteraard niet bij storingen), wel dat wanneer het bekend is dat er een storing is of deze dan op de site gemeld kan worden.

Ik heb zelf de storingspagina op de website gezien, dus ik weet dat het bestellen op dat moment onmogelijk is. De TS heeft dus vlak voor de storing betaald en dan kan je niet vooraf informeren. 

Als je op Twitter kijkt, dan zie je in de tweets ook dat mensen die pagina citeren. 

Ik ben het wel eens dat de communicatie rond storingen verbeterd moet worden. 

Reageer