beantwoord

e-ticket

• 31 december 2020
  • 8 reacties
  • 334 Bekeken

Ik heb vandaag een eticket besteld, deze heb ik betaald via ideal maar heb de etiket niet ontvangen in mijn email of ns app. Nu heb ik een kaartje uit de automaat moeten kopen wat veel duurder is. Krijg ik wel mijn geld terug voor mijn betaalde e-ticket die nooit is aangekomen?

icon

Beste antwoord door Robert B 31 december 2020, 14:03

Welkom bij de NS Community!

Als je contact opneemt met de klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) met het ordernummer van het e-ticket (staat op je bankafschrift) dan is dat zeker mogelijk, maar je moet natuurlijk juist proberen om het duurdere kaartje uit de automaat vergoed te krijgen (als je dat nog hebt, nummer aan de rechter zijkant).

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is mogelijk dat Klantenservice coulant is, maar het wordt  helaas ook vaak als een maar al te bekende truc gebruikt. Die pech heeft u mogelijk, al kunt u er niets aan doen.NS is natuurlijk ook niet helemaal gek. U kunt het proberen bij Klantenservice. Als uw verleden in het eerdere contact een beetje goed is, kunt u geluk hebben. E-tickets komen overigens vaak in de junkmail terecht. Storingen zijn er helaas ook.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je contact opneemt met de klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) met het ordernummer van het e-ticket (staat op je bankafschrift) dan is dat zeker mogelijk, maar je moet natuurlijk juist proberen om het duurdere kaartje uit de automaat vergoed te krijgen (als je dat nog hebt, nummer aan de rechter zijkant).

I ordered an e-ticket on 1st Jan. I didn't used it, is it possible to get the refund?

Reputatie 7
Badge +4

There is no refund in the case that you did not use an e-ticket. There is no check possible whether you used it or not.

That's strange. I didn't scanned it on the gate. Is that not good enough?

Reputatie 7
Badge +4

No, it is not. Scanning an e-ticket just opens the gate, nothing is registered when you do scan, or not. Only tickets with a chip are registered.

Oops. Thanks for the information.

Reputatie 7
Badge +4

yw.

Reageer