Skip to main content

Ik heb een ticket gekocht op 2 februari  om 23.30 uur en gezet op morgen. Nu heb ik betaald en zag ik dat deze voor 4 februari is maar ik heb hem 3 februari nodig dus een nieuw Kaartje besteld. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen van het Kaartje van 4 februari. 

Bedankt 

Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator*

Normaal worden e-tickets niet terug gegeven. U kunt het proberen bij Klantenservice, maar ik geef u weinig kans. Het beste is doorgaans om die van 4 september maar te gebruiken. NS geeft geen geld meet terug omdat er veel met e-tickets wordt gefraudeerd. U kunt namelijk met  het ticket van 4 februari ook gewoon reizen. Het kan niet ongeldig worden gemaakt Dan zou u uw geld terug krijgen en toch met het ticket kunnen reizen. U krijgt uw geld normaal gesproken niet terug.

Het is verstandig de persoonlijke gegevens uit uw bijdrage te halen. Dit is geen kanaal van Klantenservice en we kunnen u ook niet met uw probleem helpen.

Normaal worden e-tickets niet terug gegeven. U kunt het proberen bij Klantenservice, maar ik geef u weinig kans. Het beste is doorgaans om die van 4 september maar te gebruiken. NS geeft geen geld meet terug omdat er veel met e-tickets wordt gefraudeerd.

We weten nog niet hoe dit kon gebeuren, maar als de NS-website de datum een dag laat verspringen, dan zal NS toch iets moeten verzinnen. Is dit niet al vaker gebeurd?

Normaal worden e-tickets niet terug gegeven. U kunt het proberen bij Klantenservice, maar ik geef u weinig kans. Het beste is doorgaans om die van 4 september maar te gebruiken. NS geeft geen geld meet terug omdat er veel met e-tickets wordt gefraudeerd.

We weten nog niet hoe dit kon gebeuren, maar als de NS-website de datum een dag laat verspringen, dan zal NS toch iets moeten verzinnen. Is dit niet al vaker gebeurd?

Ja dat is al eerder gebeurd. Zie bijvoorbeeld dit topic. (moest wel even zoeken)

Wanneer je het kaartje via de app hebt besteld dan zijn traject, naam en datum voor het aanvinken van voorwaarden en betaling weergegeven. Je kunt dan nog wijzigen. Na betaling is restitutie en wijzigen niet meer mogelijk.

Tegenwoordig kun je reizen door in en uitchecken met een bankpas (ov-pay). Is dat geen optie voor een volgende reis met OV?

@Alda van Bree 

1. Wat voor soort kaartje was het? (enkele reis, retour enz.).
  2. Voor welk traject was het?
  3. Heb je je kaartje in de NS-app of op de website gekocht?
  4. Als het via de website was: heb je het vanuit de planner gekocht en zo niet, via welke weg dan wel?
  5. Als het via de app was: Android of iPhone?

Ik heb geprobeerd om het probleem te produceren maar dat is tot nu toe niet gelukt.

Reageer