beantwoord

e-ticket beschikbaar maar toch chip kaart gebruikt

  • 14 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

mijn zoon heeft 2 duitse scholieren te gast. Vanuit school zijn er e-tickets gekocht voor een groep retour Leiden CS - Amsterdam CS. Voor de heenreis hebben de gasten per ongeluk gebruik gemaakt van de onpersoonlijke ov-chipkaart. Een scholier heeft zelfs alleen uitgecheckt in Amsterdam zonder in te checken in Leiden (EUR20).

Kan ik dewe 20 + 9 euro terugvragen en zo ja hoe?

BVD, Patrick
icon

Beste antwoord door Tochjo 14 oktober 2016, 11:34

Ik raad u aan direct contact op te nemen met de klantenservice om te zien wat er mogelijk is. Het is niet met zekerheid te zeggen dat de klantenservice het hele bedrag zal vergoeden. Zou dat wel gedaan worden, dan zouden twee personen samen op reis kunnen gaan voor de prijs van één, door met een anonieme OV-chipkaart en een e-ticket te reizen en achteraf kunnen beweren dat het om één reiziger ging die dubbel betaald heeft. Maar de klantenservice is vaak bereid uit coulance de reiziger tegemoet te komen, zeker als het voor het eerst is dat zoiets gebeurt.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Ik raad u aan direct contact op te nemen met de klantenservice om te zien wat er mogelijk is. Het is niet met zekerheid te zeggen dat de klantenservice het hele bedrag zal vergoeden. Zou dat wel gedaan worden, dan zouden twee personen samen op reis kunnen gaan voor de prijs van één, door met een anonieme OV-chipkaart en een e-ticket te reizen en achteraf kunnen beweren dat het om één reiziger ging die dubbel betaald heeft. Maar de klantenservice is vaak bereid uit coulance de reiziger tegemoet te komen, zeker als het voor het eerst is dat zoiets gebeurt.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer