beantwoord

e-ticket enkele reis geldigheid na ophalen in NS app

• 4 maart 2020
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb juist een ticket voor een enkele reis op NS.nl besteld. Hier heb ik enkel het traject gekozen, geen tijd. Nadat ik de e-mail heb ontvangen, heb ik de tickets in de NS app geladen, waar ze nu ook instaan. Ik wel pas deze namiddag met de trein reizen, maar omdat er geen tijd bij staat weet ik niet, of de tickets geldig zijn vanaf nu - ik ze dus te vroeg opgehaald heb? Of zijn e-tickets in de NS app geldig vanaf het moment, dat de barcode gescannt wordt?

icon

Beste antwoord door Mark NS 4 maart 2020, 11:30

Hoi Inesroisl, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van Tochjo is helemaal correct! Bij tickets voor internationale reizen ben je vaak gebonden aan een bepaalde vertrektijd, maar bij e-tickets binnen Nederland ben je alleen gebonden aan een bepaalde datum. Op die datum kun je de gehele dag op ieder gewenst moment gebruik maken van het desbetreffende ticket indien het om een regulier ticket gaat. Bij actietickets ben je doorgaans nog wel gebonden aan de daluren. 

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Met een e-ticket mag u op elk moment op de gekozen datum reizen. Als u dus de datum van vandaag hebt gekozen, kunt u zonder problemen vanmiddag uw reis maken.

De barcode heeft met de geldigheid niets te maken. U kunt de code alleen gebruiken om een gesloten poortje te passeren. Maar op een station zonder poortjes gebruikt u de code niet.

Hoi Inesroisl, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van Tochjo is helemaal correct! Bij tickets voor internationale reizen ben je vaak gebonden aan een bepaalde vertrektijd, maar bij e-tickets binnen Nederland ben je alleen gebonden aan een bepaalde datum. Op die datum kun je de gehele dag op ieder gewenst moment gebruik maken van het desbetreffende ticket indien het om een regulier ticket gaat. Bij actietickets ben je doorgaans nog wel gebonden aan de daluren. 

Reageer