Van E-tickets kunnen wij helaas geen facturen aanmaken. Je kunt hiervoor de bevestigingsmail gebruiken van de aanschaf, daar staat de prijs van het ticket in vermeld. Ook kun je eventueel het ticket zelf gebruiken, daar staat naast de prijs ook de datum en reis op.
Ik begrijp dat je geen mail hebt gehad van je E-ticket bestelling? Dit kan maximaal 15 minuten duren. Check ook je spam/ongewenste berichten. Mocht je na 15 minuten niks hebben ontvangen dan kan je het beste even contact met ons opnemen. Het snelste is telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Als er minder haast bij is kan je een bericht sturen via Facebook of Twitter.
Misschien maar eens een user story toevoegen aan jullie scrumboards en werkvoorraad.
Dit lijkt me een praktijk die normaal wordt beoefend door louche bouwvakkers die iets zwart hebben geklust.
Graag wil ik dat jullie dit z.s.m. realiseren. Hoezo kan je voor een dienst die je betaald geen factuur ontvangen. Straks zegt een supermarkt ook dat je geen bonnetje meer kan krijgen.
Daarnaast speelt het feit dat treinkaartjes regelmatig gedeclareerd worden dus ik kan me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen zijn die hier tegen aanlopen.
Opmerkelijk is wel dat je zelfs voor tickets van 4-5 € bij sommige INTernationale bussen een hele uitgesplitste BTW-factuur krijgt met de kosten per land verdeeld. En in sommige-oost-eur landen krijg je altijd een soort afrekenbon bij je ticket met alles erop.
NS let vooral heel erg op elke overbodig geachte uitgaaf, daar zal dit ook wel onder vallen. En er zijn tenminste al vele miljoenen deklaraties gedaan voor reiskosten zonder problems. Zelfs ooit van gebruikte strippen op een kaart met wel 45 erop!
Verder krijg je nog een bevestigingsmail "bedankt voor uw bestelling" waarna nog een mail volgt met de ticket zelf (of een knop om deze te downloaden of in de app te importeren). Ook daar staat de prijs op. In de app kan je die zien door het ticket 'om te draaien' (knop rechtsonder als je de blokjescode in beeld hebt).
Werkt dat allemaal niet, dan is je bankafschrift je factuur/bewijs van betaling.
Alsnog zeer onprofessioneel. Uit de betaalautomaat op het stationnetje kan je in ieder geval een bon printen waar een bonnummer op staat, die dan als “factuurnummer” kan gelden.
De NS is letterlijk het enige Nederlandse bedrijf dat zakelijk kosten factureert zónder dat daar een factuur bijgeleverd wordt - probeer het eens als ondernemer, kijk hoe snel de belastingdienst op de stoep staat.
Dat treinkaartjes BTW-vrij zijn gaat trouwens ook niet op, ze vallen onder het 9% tarief.
Inderdaad vreemd dat er achteraf geen factuur terug te vinden is van mijn Thalys reizen naar Parijs. In de bevestigingsemail staat nergens een prijs. Blijkbaar zie je dat alleen op het moment dat je boekt, maar zeker niet achteraf terug te vinden. De prijzen die op de e-tickets vermeld zijn: super onoverzichtelijk, ik moet terugvallen op mijn creditcard afschriften, maar dit zou veel beter kunnen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.