e-ticket factuur | NS Community
beantwoord

e-ticket factuur

  • 18 September 2017
  • 10 reacties
  • 14742 Bekeken

Kan ik van gebruikte e-ticket (uit de app) een factuur laten aanmaken, zodat ik de kaartjes kan declareren?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 September 2017, 18:18

Bekijk origineel

10 reacties

Inderdaad vreemd dat er achteraf geen factuur terug te vinden is van mijn Thalys reizen naar Parijs. In de bevestigingsemail staat nergens een prijs. Blijkbaar zie je dat alleen op het moment dat je boekt, maar zeker niet achteraf terug te vinden. De prijzen die op de e-tickets vermeld zijn: super onoverzichtelijk, ik moet terugvallen op mijn creditcard afschriften, maar dit zou veel beter kunnen.

Alsnog zeer onprofessioneel. Uit de betaalautomaat op het stationnetje kan je in ieder geval een bon printen waar een bonnummer op staat, die dan als “factuurnummer” kan gelden.

De NS is letterlijk het enige Nederlandse bedrijf dat zakelijk kosten factureert zónder dat daar een factuur bijgeleverd wordt - probeer het eens als ondernemer, kijk hoe snel de belastingdienst op de stoep staat.

Dat treinkaartjes BTW-vrij zijn gaat trouwens ook niet op, ze vallen onder het 9% tarief.

Badge +3
Je krijgt bij e-tickets een betalingsbewijs van je iDeal betaling. Die kan je volgens mij printen nog voordat je teruggestuurd wordt naar de webshop.

Verder krijg je nog een bevestigingsmail "bedankt voor uw bestelling" waarna nog een mail volgt met de ticket zelf (of een knop om deze te downloaden of in de app te importeren). Ook daar staat de prijs op. In de app kan je die zien door het ticket 'om te draaien' (knop rechtsonder als je de blokjescode in beeld hebt).

Werkt dat allemaal niet, dan is je bankafschrift je factuur/bewijs van betaling.
Reputatie 7
Badge +1
voorheen-al in de tijd dat die kaartjes nog door mensen werden verkocht en als kartonnen hele kleine dingetjes (type edmonson voor de kenners) was er ook nooit een factuur. Dat is gewoon al die tijd zo gebleven. Voor deklareren leverde je die na gebruik in. Vervolgens moesten we allemaal aan die chipkaart en werd toen besloten dat een print van de site over gebruik dit kon vervangen, dat is meen ik zelfs wettelijk. En toen moesten al die telefoonverslaafden opeens alles op hun mobiel hebben, wet van de remmende voorsprong-nooit over nagedacht.
Opmerkelijk is wel dat je zelfs voor tickets van 4-5 € bij sommige INTernationale bussen een hele uitgesplitste BTW-factuur krijgt met de kosten per land verdeeld. En in sommige-oost-eur landen krijg je altijd een soort afrekenbon bij je ticket met alles erop.
NS let vooral heel erg op elke overbodig geachte uitgaaf, daar zal dit ook wel onder vallen. En er zijn tenminste al vele miljoenen deklaraties gedaan voor reiskosten zonder problems. Zelfs ooit van gebruikte strippen op een kaart met wel 45 erop!
Ik bestel iets online, moet vervolgens meteen betalen en dan krijg ik geen factuur. Dat is toch best een rare gang van zaken.....

Dit lijkt me een praktijk die normaal wordt beoefend door louche bouwvakkers die iets zwart hebben geklust.

Graag wil ik dat jullie dit z.s.m. realiseren. Hoezo kan je voor een dienst die je betaald geen factuur ontvangen. Straks zegt een supermarkt ook dat je geen bonnetje meer kan krijgen.

Daarnaast speelt het feit dat treinkaartjes regelmatig gedeclareerd worden dus ik kan me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen zijn die hier tegen aanlopen.
Dit is echt super amateuristisch. Een mail printen? Stuur gewoon een PDF in de mailbox met de factuur. Lijkt me een prima normale gang van zaken. Of maak een knop factuur naast de huidige twee buttons voor eticket pdf download en open-in-app. Ik zie ook niets met BTW staan of welk percentage van toepassing is.

Misschien maar eens een user story toevoegen aan jullie scrumboards en werkvoorraad.
Welkom bij de Community, Joeripeet.

Ik begrijp dat je geen mail hebt gehad van je E-ticket bestelling? Dit kan maximaal 15 minuten duren. Check ook je spam/ongewenste berichten. Mocht je na 15 minuten niks hebben ontvangen dan kan je het beste even contact met ons opnemen. Het snelste is telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Als er minder haast bij is kan je een bericht sturen via Facebook of Twitter.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad!
Hmm. jammer. Ik heb inderdaad de bevestigingsmail en het verlopen ticket afgedrukt. Ik hoop dat het genoeg is..
Hallo jagdeleur, welkom op het NS Serviceforum.

Van E-tickets kunnen wij helaas geen facturen aanmaken. Je kunt hiervoor de bevestigingsmail gebruiken van de aanschaf, daar staat de prijs van het ticket in vermeld. Ook kun je eventueel het ticket zelf gebruiken, daar staat naast de prijs ook de datum en reis op.

Reageer