beantwoord

E-ticket kopen met creditcard nu mogelijk

• 18 april 2018
  • 70 reacties
  • 1355 Bekeken

Toon eerste bericht

70 reacties

Reputatie 4
Volgens mij gaat de inhoudelijke kritiek niet over de website maar over de achterliggende beslissingen. Ik vind het nogal verbazingwekkend dat er in de Engelstalige versie van de pagina's gelinkt wordt naar voorwaarden in het Nederlands. Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd minder handig. Ik zou de pagina dan ook niet "live" hebben laten gaan zonder dat de documentatie in een Engelse versie beschikbaar is. Die kanttekening heb ik vooral gezet omdat we kunnen voorzien dat er klachten gaan komen wanneer niet-Nederlanders met een creditcard e-tickets hebben gekocht die ze niet kunnen annuleren of wijzigen. Bij een enkeltje van Schiphol naar Amsterdam Centraal à €4,30 is het leed nog te overzien. Maar bij enkeltjes die meer dan €20 gekost hebben gaan mensen heel erg kwaad worden als ze hun geld niet terugkrijgen.

Ik heb totaal geen zicht wie waarvoor verantwoordelijk is in een dergelijk project. Maar ik verbaas me regelmatig over onderdelen op de website van NS die niet actueel of volledig zijn.

Ik hoop overigens dat we vaker ontwikkelaars zullen zien op het forum! Hoe korter de lijnen des te sneller verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Iedere klacht is een gratis kans om het beter te gaan doen. En direct contact met klanten kan het wederzijds begrip alleen maar doen toenemen.

Snap ik, maar zoals gezegd hebben we niks aan de pagina veranderd behalve de creditcard opties toegevoegd. Ik heb de juiste links voor de Engelse pagina's van onze AVR, Privacy Policy en e-ticket T&C opgevraagd bij mijn collega's van Content. Zodra ik ze heb, zal ik de pagina aanpassen.

Overigens doelde ik niet zozeer op jouw reacties, aangezien die redelijk opbouwend zijn.
M.i. moet je zoiets niet als proef online zetten, maar volledig goed werkend.

Engelstaligen moeten natuurlijk wel alle voorwaarden e.d. goed kunnen begrijpen.

Het zou beter getest moeten worden voordat het online wordt gezet.

En inderdaad positief om ontwikkelaar op het forum te zien, hopelijk doet een goed voorbeeld volgen !!
Het is niks persoonlijks, maar vergeef de mensen die hier al langere tijd actief zijn enig cynisme. Er zijn de afgelopen jaren veel situaties hier uitgebreid besproken, maar zelfs vrij triviale dingen zijn erg lang binnen de organisatie blijven hangen. Het zou een goede ontwikkeling zijn om meer spoorcollega's deze kant op te zien komen, maar geef het even tijd om de verhoudingen weer in balans te krijgen.
Reputatie 4
M.i. moet je zoiets niet als proef online zetten, maar volledig goed werkend.

Engelstaligen moeten natuurlijk wel alle voorwaarden e.d. goed kunnen begrijpen.

Het zou beter getest moeten worden voordat het online wordt gezet.

En inderdaad positief om ontwikkelaar op het forum te zien, hopelijk doet een goed voorbeeld volgen !!

De betaaloptie is vrij rigoureus getest, maar de content op NS.nl wordt dynamisch ingeladen via een content management systeem. Hier heb ik als ontwikkelaar totaal geen invloed op. Ik ben het met je eens dat deze zaken gewoon goed moeten zijn en dat mag je ook verwachten van ons. Juist daarom ga ik hier extra achteraan.

Het is niks persoonlijks, maar vergeef de mensen die hier al langere tijd actief zijn enig cynisme. Er zijn de afgelopen jaren veel situaties hier uitgebreid besproken, maar zelfs vrij triviale dingen zijn erg lang binnen de organisatie blijven hangen. Het zou een goede ontwikkeling zijn om meer spoorcollega's deze kant op te zien komen, maar geef het even tijd om de verhoudingen weer in balans te krijgen.

Snap ik. Maar het moedigt actief deelnemen niet echt aan...
...
Reputatie 4
...

Waarom bewerk je je bericht nu? Was het er best mee eens...
Reputatie 4
Ik heb de links naar AVR-NS en Privacy Statement in het Engels aangepast. De Engelse tekst voor de voorwaarden van een e-ticket blijkt er nog niet te zijn, die wordt nu vertaald. Ik heb de link naar de Nederlandse versie wel hersteld, zodat ze in ieder geval Google Translate kunnen gebruiken.
Badge +3
Het is goed om te lezen dat de suggesties snel worden opgepakt. Dat is een verademing in vergelijking met topics die maar blijven aanslepen en niet worden opgelost. Ik hoop dat dit tot gevolg heeft dat bij volgende wijzigingen dit soort details geregeld zijn voordat de vernieuwde pagina wordt aangezet.

NS heeft geen geweldige situatie wanneer het gaat om op de juiste manier omgaan met Productvoorwaarden en Algemene voorwaarden. Het zal dus nog wel even duren voordat het cynisme wat zakt bij de verschillende forumleden. Jouw bericht is echter een heel positief signaal in een nogal mistige omgeving.

Ondanks het mooie weer maakt één zwaluw nog steeds geen zomer.
Super tof dat je, als één van onze ontwikkelaars, actief bent op het forum RailRunner15 🙂 Dat waarderen we heel erg! Fijn dat inmiddels het één en ander is aangepast en nog in de molen zit 🙂
Reputatie 4
Super tof dat je, als één van onze ontwikkelaars, actief bent op het forum RailRunner15 🙂 Dat waarderen we heel erg! Fijn dat inmiddels het één en ander is aangepast en nog in de molen zit :)

Thanks, hoewel het natuurlijk oppassen is wat ik kan en mag zeggen 😉
Reputatie 6
Het is goed om te lezen dat de suggesties snel worden opgepakt. Dat is een verademing in vergelijking met topics die maar blijven aanslepen en niet worden opgelost. Ik hoop dat dit tot gevolg heeft dat bij volgende wijzigingen dit soort details geregeld zijn voordat de vernieuwde pagina wordt aangezet.

NS heeft geen geweldige situatie wanneer het gaat om op de juiste manier omgaan met Productvoorwaarden en Algemene voorwaarden. Het zal dus nog wel even duren voordat het cynisme wat zakt bij de verschillende forumleden. Jouw bericht is echter een heel positief signaal in een nogal mistige omgeving.

Juist, maar aangezien de NS toch lekker doet waar ze zelf zin in hebben, is het dus ook niet van belang, dat de buitenlanders de Algemene Voorwaarden in het buitenlands te zien krijgen. 😉

Super tof dat je, als één van onze ontwikkelaars, actief bent op het forum RailRunner15 🙂 Dat waarderen we heel erg! Fijn dat inmiddels het één en ander is aangepast en nog in de molen zit :)Thanks, hoewel het natuurlijk oppassen is wat ik kan en mag zeggen ;-)

In elk geval heel positief en hopelijk volgen meer collega's jouw voorbeeld !!
Reputatie 2
My 2 cents: goed bezig Railrunner15 & co!

De creditcard functie is een super handige en goed werkende toevoeging.

Juist, maar aangezien de NS toch lekker doet waar ze zelf zin in hebben, is het dus ook niet van belang, dat de buitenlanders de Algemene Voorwaarden in het buitenlands te zien krijgen. 😉

Rare reactie, als u goed had gelezen dan had u ook kunnen lezen dat er aan de Engelstalige AV gewerkt wordt.

En hoe vaak leest u de AV voordat u ergens mee akkoord gaat ? Mijn ervaring is dat er slechts een heel klein percentage mensen is die de moeite nemen om AV te lezen.
Reputatie 4
Het duurde even, maar ik heb net de vertaling van de voorwaarden van het e-ticket binnen van het vertaalbureau. Deze heb ik net geüpload en op de pagina geplaatst.
Badge +3
Prima. Leuk om te lezen dat de opbouwende kritiek serieus is genomen.

Dit is meteen een punt voor de checklist bij volgende wijzigingen. De vertaling van de productvoorwaarden moet beschikbaar zijn op het moment dat een pagina "live" gaat.

Nu maar hopen dat de niet-Nederlandstalige klanten de "Terms and Conditions" lezen voordat ze tot de aanschaf van een e-ticket overgaan. Dan krijgen we geen tientallen klachten op het forum over het feit dat e-tickets noch gewijzigd noch geannuleerd kunnen worden. Om vervolgens met de "Terms and Conditions" om de oren geslagen worden.
ik heb ook een e ticket gekocht en een mail gekregen om hem uit te printen alleen komt er geen barcode voor het inchecken bij te staan wat moet ik nu doen?
indrah, even bellen met de klantenservice of contact zoeken via twitter danwel facebook werkt het snelst om dit op te lossen.
Welkom op het NS Serviceforum, indrah :)

Ik zie dat Robert B je al een antwoord heeft gegeven in het topic dat je gestart bent: "Dat is de bevestigingsmail van je bestelling. Als het goed is krijg je ook nog een mail met als onderwerp Zo haalt u uw ticket(s) op met daarin een (blauwe) knop of anders een link naar je persoonlijke pagina waar de ticket staat.

Vaak hoef je daar niet op te wachten en kan je direct na betaling al naar je persoonlijke pagina om het ticket te downloaden (als PDF bestand). De mail met de blauwe knop is met name als je het e-ticket in de NS Reisplanner Xtra app wilt importeren als mobiel ticket."
Badge +3
Bedoel je dat je het PDF document inmiddels wel hebt, maar bij het printen de Aztec (blokjes) code niet goed afgedrukt wordt? Die zou rechts onder moeten staan. Misschien je printer-instellingen (staand/liggend afdrukken) even controleren dan? Als het goed is past het staand op een A4'tje.

Reageer