beantwoord

e-ticket kopen vanuit het buitenland

• 29 juli 2019
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Het is nog steeds niet mogelijk voor buitenlanders een E-Ticket voor een dagje uit in Nederland te kopen, omdat alleen rekeninghouders van een Nederlandse bank geld kunnen overmaken aan de NS.
Waarom mogen buitenlanders zo'n ticket niet kopen? Anno 2019 in de EG moet dat toch mogelijk zijn?
m.v.g.
Leo
icon

Beste antwoord door masd 30 juli 2019, 00:02

Het is nog steeds niet mogelijk voor buitenlanders een E-Ticket voor een dagje uit in Nederland te kopen,

Dit is wel mogelijk. Er zijn genoeg aanbieders van actiedagkaarten en voordelige retours/enkele reizen die ook VISA, Mastercard en/of Paypal accepteren. Actievandedag, Vakantieveilingen, Kruidvat etc.

NS zelf accepteert zelf via de website of app ook gewoon creditcards kaartjes voor aankoop van kaartjes tegen normaal tarief. Dus dat alleen rekeninghouders van een Nederlandse bank geld over kunnen maken klopt niet helemaal.

Volgens mij is de Spoordeelwinkel een van de uitzonderingen die alleen Ideal accepteert.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Het is nog steeds niet mogelijk voor buitenlanders een E-Ticket voor een dagje uit in Nederland te kopen,

Dit is wel mogelijk. Er zijn genoeg aanbieders van actiedagkaarten en voordelige retours/enkele reizen die ook VISA, Mastercard en/of Paypal accepteren. Actievandedag, Vakantieveilingen, Kruidvat etc.

NS zelf accepteert zelf via de website of app ook gewoon creditcards kaartjes voor aankoop van kaartjes tegen normaal tarief. Dus dat alleen rekeninghouders van een Nederlandse bank geld over kunnen maken klopt niet helemaal.

Volgens mij is de Spoordeelwinkel een van de uitzonderingen die alleen Ideal accepteert.
Klopt niet wat u schrijft:

Een simpel dagticket Amsterdam kan ik niet kopen vanuit België

NS akties via Albert Heyn kunnen ook niet betaald worden vanuit België. Ik moest vorig jaar eerst even in Nederland gaan betalen om aan een ticket te geraken.

Dit is toch niet meer van deze tijd.
Reputatie 7
Badge +3
@leoker
Veel webwinkels in Nederland bieden alleen iDEAL aan vanwege de hoge kosten bij creditcard betalingen. Dat speelt vooral als het om relatief kleine bedragen gaat.
Andere webwinkels bieden creditcard betaling wel aan maar brengen dan een toeslag in rekening.

Over wat AH doet met zijn aktiekaartjes heeft NS uiteraard niets over te zeggen. AH is geen dochtermaatschappij van NS. AH neemt de kaartjes tegen een bepaalde prijs af van NS, de verkoopkosten zijn vervolgens voor rekening van AH.

Het reguliere kaartassortiment kunt u via NS.nl bestellen met een creditcard en daarmee voldoet NS aan de eisen. Voor aanvullende aktietarieven zijn er geen eisen, NS mag die verkopen op de manier die ze zelf willen en is sowieso niet verplicht dit soort kaartjes überhaupt aan te bieden.

Ik snap dat dit in België anders ligt, maar u moet bedenken dat de NMBS een zwaar gesubsidieerd staatsbedrijf is, terwijl NS geen subsudie krijgt en in ruil daarvoor een zekere commerciële vrijheid geniet.
Klopt niet wat u schrijft:

Een simpel dagticket Amsterdam kan ik niet kopen vanuit België

Ik zie de mogelijkheden om te betalen met iDEAL, AMEX, VISA en Mastercard

Reageer