beantwoord

E-ticket koppelen aan OV-chipkaart?

• 13 mei 2015
  • 7 reacties
  • 4191 Bekeken

Hallo! Net heb ik mijn e-ticket verzilverd, daarbij kon ik ervoor kiezen om hem te koppelen aan mijn ov-chipkaart, of om hem gewoon uit te printen. Aangezien ik geen printer heb koos ik voor de eerste optie. In het bevestigingsmailtje staat echter dat ik het e-ticket toch moet uitprinten. Klopt dat? En waarom kun je er dan voor kiezen om hem ook bij de automaat "af te halen"?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 mei 2015, 19:30

Beste AmberZ. Ik kan me voorstellen dat dit verwarring oproept. Als je duidelijk hebt gekozen voor de eerste optie dan kan de de bestelling zeker opladen bij een kaartautomaat. Wil je het laten controleren? Dan kun je contact opnemen met NS Klantenservice. Via telefonie en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

7 reacties

Beste AmberZ. Ik kan me voorstellen dat dit verwarring oproept. Als je duidelijk hebt gekozen voor de eerste optie dan kan de de bestelling zeker opladen bij een kaartautomaat. Wil je het laten controleren? Dan kun je contact opnemen met NS Klantenservice. Via telefonie en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bedankt voor de snelle reactie! Als het normaliter ook mogelijk is om hem bij de automaat op te laden, dan geloof ik dat het vast wel goed komt. 🙂
Hallo! Net heb ik mijn e-ticket verzilverd, daarbij kon ik ervoor kiezen om hem te koppelen aan mijn ov-chipkaart, of om hem gewoon uit te printen. Aangezien ik geen printer heb koos ik voor de eerste optie.

Kun je tegenwoordig elke E-Ticket die je koopt bij de NS koppelen op je OV-Chipkaart?
Badge
Hallo! Net heb ik mijn e-ticket verzilverd, daarbij kon ik ervoor kiezen om hem te koppelen aan mijn ov-chipkaart, of om hem gewoon uit te printen. Aangezien ik geen printer heb koos ik voor de eerste optie.

Kun je tegenwoordig elke E-Ticket die je koopt bij de NS koppelen op je OV-Chipkaart?

Dagkaarten en actie dagkaarten (bv via Spoordeelwinkel) kan je de couponcode via onze website verzilveren en op je OV-chipkaart zetten. Maar gaat het om een enkele reis of een dagretour dan kan dit niet.

Leny NS schreef:
Dagkaarten en actie dagkaarten (bv via Spoordeelwinkel) kan je de couponcode via onze website verzilveren en op je OV-chipkaart zetten. Maar gaat het om een enkele reis of een dagretour dan kan dit niet.

Ik ken eigenlijk alleen maar dagretours die de Spoordeelwinkel verkoopt.
Welke dagkaarten verkoopt de Spoordeelwinkel op dit moment?
Reputatie 6
Badge +2
Als dat kan is dat goed om te weten, maar door de tegenstrijdige informatie weet ik niet wie ik moet geloven, op http://www.spoordeelwinkel.nl/faq staat

Mijn printer werkt niet, kan ik de vervoer- en toegangsbewijzen op een andere wijze ontvangen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De Spoordeelwinkel werkt volgens een e-ticket systeem. Bij dit systeem ontvangt de klant middels de e-mail de trein- en toegangskaarten. Deze dient de klant zelf uit te printen. Als je de kaarten niet zelf kunt printen, kan je wellicht bij vrienden, familie, buren of werk/school de kaarten uitprinten.

Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren, zijn er ook openbare plekken waar je kan printen zoals de bibliotheek, een copyshop of internet café.
Reputatie 1
Badge
@MIchiel geen. Is heel af en toe soms wel het geval geweest-de MBA gediplomeerde bisisboys zuillen wel hebben ontdekt dat dat toch geen extra omzet oplevert.
Dit is opnieuw-(Geeuw, gaap) al zo vaak hier uitgelegd waarom: bij enkel/retour (dito met die trajectkaarten) KAN het systeem bij verderrijden/andere route etc. dus niet meteen de correcte prijs berekenen en je kaart daarmee belasten. NS vermijdt als een fobie elke minieme mogelijkheid dat mensen mogelijk, misschien, wellicht wel eens 10 ct te weinig zouden betalen. En schuift evengoed inmiddels zowat elke week de nog niet met de trein bekende medemens vol met goedkope dagkaarten bij winkels in huish of drogerij-artikelen.

Reageer