beantwoord

E ticket laad niet in app

• 1 mei 2019
  • 6 reacties
  • 510 Bekeken

Ik heb net een ticket gekocht en de optie om in de ns app te laden is mogelijk. Hij laad het ticket echter niet!! Zit al in de trein. Heb wel een bevestiging vd bestelling. Is er een storing bekend?
icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 mei 2019, 11:46

Er is inderdaad een storing gaande. Je kunt het beste een los ticket kopen of reizen met je OV-chipkaart. We zullen de extra gemaakte kosten achteraf vergoeden (hiervoor kan je contact opnemen met de klantenservice). Er wordt gewerkt aan een oplossing. Het lijkt erop dat het nog wel even duurt, helaas.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Als je in de bevestigingsmail drukt op printen of afdrukken als pdf, dan krijg je een pdf bestandje om te downloaden. Die kun je dan ook op je telefoon tonen. Een bevestigingsmail is niet genoeg en dan kun je een boete krijgen in de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Als u al in de trein zit, heeft u geen geldig vervoersbewijs als u alleen over de bevestiging beschikt. Mogelijk vindt u dat, maar de conducteur zeker niet - en dat is snel duur.

In principe moet de ns-app op uw mobiel staan. Als u dan in de mail op de link drukt, wordt het kaartje verder automatisch geladen. Tegenwoordig mag het ook als pdf. De vierkante code moet dan goed leesbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie wel op Twitter meerdere meldingen en reacties van NS_online dat er inderdaad een probleem is.

Lukt het wel om de PDF te downloaden? Die kun je ook laten zien als geldig ticket.
Hier zelfde probleem , hoe kan ik hem nu als nog als pdf opslaan
Helaas werkt het ook niet om deze als pdf te downloaden. NS bevestigt ook de storing. Gelukkig had ik een coulante conducteur
Er is inderdaad een storing gaande. Je kunt het beste een los ticket kopen of reizen met je OV-chipkaart. We zullen de extra gemaakte kosten achteraf vergoeden (hiervoor kan je contact opnemen met de klantenservice). Er wordt gewerkt aan een oplossing. Het lijkt erop dat het nog wel even duurt, helaas.

Reageer