beantwoord

E-ticket met verkeerde datum

• 13 december 2017
  • 28 reacties
  • 289 Bekeken

Ik heb zojuist een e-ticket gekocht via mijn mobiele telefoon voor een treinreis die ik morgen wil maken, alleen de datum op het kaartje is vandaag. Daar heb ik niks aan. Kan dit nog gewijzigd worden?

Zo niet, dan wil ik n klacht indienen, want als ik met de planner kijk naar de dag van morgen, een vertrektijd selecteer, dan is het toch onlogisch dat ik n kaartje voor vandaag zou willen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 december 2017, 19:57

De datum weinigen in vanwege mogelijk misbruik niet mogelijk.
Bekijk origineel

28 reacties

De datum weinigen in vanwege mogelijk misbruik niet mogelijk.
Dan dien ik een klacht in ?
Reputatie 7
Badge +4
U krijgt aan het eind van uw bestelling een overzicht. Het is toch onlogisch dat u akkoord gaat met een kaartje voor vandaag als u er eentje voor morgen wilt hebben? 😉
@Dennis,
Tegen wie?
Waarom zou ik de datum controleren als ik n vertrektijd van morgenvroeg selecteer? Dan behoort de app dat zelf toch goed te doen?
Waarom zou ik de datum controleren als ik n vertrektijd van morgenvroeg selecteer? Dan behoort de app dat zelf toch goed te doen?

Daarom. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Controle is er nu juist voor bedoeld om even na te gaan of er niks fout is gegaan. Het is beter iets te weten dan iets te veronderstellen en dat als rechtvaardiging te gebruiken. U heeft de verkeerde datum genomen en de controle ervan genegeerd. Uw klacht zal niet veel indruk maken, vrees ik. U moet zelf zorgen dat u uw zaken op orde heeft.

Omdat het redelijk laat op de dag is, is men bij Klantenservice mensen met deze fout wel eens een enkele keer terwille. U moet dan een kaartje voor morgen kopen en dan scheldt men u deze van vandaag kwijt. Het is geen toezegging en doorgaans doet men dit pas vanaf een uur of elf. Het is ook absoluut geen recht maar verregaande coulance.

Ik raad u dan wel ernstig aan uw bovenstaand excuus niet te gebruiken, dan maakt u het zichzelf alleen maar moeilijk en bezorgt u zich een slechte beurt.
Het is vandaag 13 december. Ik bestel voor het eerst een kaartje via de planner op mijn mobiele telefoon. Wie zegt mij dat daar gewoon niet altijd de datum van vandaag staat?

Als een app niet naar behoren functioneert, en ik klaag daarover, dan wordt het door u als verregaande coulance gezien als ik mijn geld terugkrijg? Ik zou het persoonlijk niet meer dan normaal vinden.

Doorloop voor de gein de volgende stappen en probeer je te verplaatsen in iemand die voor het eerst n ticket koopt met an mobiel. (Ik weet t, het is prehistorisch)
Stap 1: ga naar de reisplanner en zoek een mooi traject uit. De planner komt met mogelijke vertrektijden
Stap 2: selecteer later en evt nog eens later, zodat de eerste vertrektijden van morgenvroeg in beeld komen
Stap 3: selecteer een vertrektijd van morgenvroeg en ga dan een kaartje kopen. De datum van morgenvroeg staat er nota bene bij
Stap 4: pas in de controlestap is inderdaad (en achteraf) te zien dat je een ticket voor vandaag in je mandje hebt zitten. Ik heb dit aangezien voor een datumaanduiding van vandaag en niet voor ticketdatum, daar ik deze mijns inziens al eerder te kennen heb gegeven

Vind U nu nog steeds dat de app op geen enkele manier misleidend kan werken?
Laat ik het simpel houden. U geeft aan een klacht in te dienen. Een suggestie tot verbetering lijkt mij wijs. Daarnaast is het altijd mogelijk om via andere kanalen wat sneller een reactie van de NS te ontvangen.
https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Zie ook reactie #7 van Thom.
Reputatie 7
Badge +4
Ik koop elke week op deze wijze een kaartje naar België en het is volkomen logisch zo dat tot stand komt. Je selecteert een datum en zonodig een tijd. Misleiding is een misdrijf en ik vind dat nogal een stevige typering bij uw eigen omissie. Pardon, tekortkoming. ;-)

Controle is er juist voor dat het niet 'mijns inziens' klopt, maar dat het klopt. Een eventuele fout kan dan nog worden goedgemaakt. Fout invullen kan een keer gebeuren. Eenmaal toegezonden e-tickets kunnen niet meer worden gewijzigd, dat is niet voor niks en maar goed ook, anders wordt het een gebleken fraudeproduct. Niets kan u dan belemmeren beide dagen te reizen en één keer te betalen.

Als men uw kaartje verandert, is dat inderdaad verregaande coulance.
We worden het hierover duidelijk nooit eens ? U mag met sjieke woorden smijten zoveel als u wilt, als je een bedrijf hebt, zul je je best moeten doen om je klanten tevreden te houden. Een beetje inlevingsvermogen en het volgen van de genoemde stappen laten gewoon duidelijk zien dat dit voor mij misleidend is geweest. Daarmee zeg ik niet dat de NS dit expres doet, maar zoals Nooduitgang hierboven insinueert, zou NS dit voorbeeld wel kunnen gebruiken om de app hiermee te verbeteren. Ik heb reeds contact opgenomen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb even moeten zoeken naar chique woorden, maar ik heb omissie dan maar vertaald naar tekortkoming. 😉
Maar prima hoor: bureaucratie 1 - empathisch vermogen 0. De winst is binnen: fijne avond
Reputatie 7
Badge +4
U gebruikt wel chique woorden hoor. Het moeilijkste woord dat ik ken, is viaduct. Alles wat moeilijker is, snap ik niet.;-)
Je mag ons ook bedanken hoor Dennis Maas. Kleine moeite lijkt me.
??????
Mag ik hieruit concluderen dat de NS coulance heeft verleend :?
Reputatie 7
Ik heb even meegekeken, Als ik in de app een reis plan en bij die dag op koop kaartje druk, krijg ik ook werkelijk die dag op de bestelpagina te zien.

Welke telefoon heb je? En de laatste versie van de reisplanner?
Galaxy S7 en ja. Volg exact de stappen zoals bij #8 aangegeven, dan zul je zien wat ik bedoel
Reputatie 7
Ik heb ook een S7 en de laatste versie en bij mij doet hij het wel. Kan het zijn dat je een vertrektijd tussen 00.00 en 04.00 selecteert? Daar zou het misschien nog op mis kunnen lopen?
Nope, 7:26u. ?
@Dennis,
Krijg ik nog antwoord op #4, #13 en #17 :? 😉
Reputatie 7
Hmm apart. Je kan het best even bellen met de klantenservice (030-7515155) of contact opnemen via Twitter of Facebook. Twitter is naar mijn mening het snelste kanaal. Die kunnen even met je meekijken en eventueel een klacht over de kaart/app doorzetten. Succes!
Thanks!
Maar prima hoor: bureaucratie 1 - empathisch vermogen 0. De winst is binnen: fijne avond

Nou, ik vraag je gewoon wat.. 😉 #22

Reageer