beantwoord

E-Ticket met verkeerde datum besteld

• 14 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 385 Bekeken

Op 10-10-2019 om 20.40 uur bestel ik alvast 3 kaartjes omdat ik de 14de met de kinderen naar Amsterdam wil gaan. Ik krijg een mail met de bevestiging van de tickets en daarbij een mogelijkheid om de kaartjes in te laden in de ns app. dit heb ik netjes gedaan en zag de kaartjes ook staan.
Vanochtend controleer ik nog even de kaartjes en zie ze helaas staan bij "eerder"
Wat blijkt, ik heb de verkeerde datum op de kaartjes staan.
Ik bel direct met de klantenservice om te kijken wat er nog mogelijk is om de fout te herstellen maar er blijkt niets mogelijk te zijn. Ik heb de kaartjes in de app ingeladen en daarom is er niets meer te doen.
Tien ik vroeg, moet ik dan nieuwe kaartjes kopen en moet ik het dan zien als weg gegooid geld was het antwoord: JA!
Lekker verhaal is dit, je kan toch zien dat er met deze tickets niet gereisd is.
Ik heb inderdaad nieuwe kaartjes gekocht zojuist maar weet nu weer waarom ik normaal nooit met de NS wil reizen. Echt heel slechte service dit!
icon

Beste antwoord door MoDe 14 oktober 2019, 08:59

Bij e-tickets kan men juist niet zien of er mee gereisd is. Er zit geen chip in en er kan niet mee in/uitgecheckt worden. De code op het ticket is om poortjes te kunnen openen, deze registreert niets.

In de voorwaarden bij aankoop staat dat e-tickets niet gewijzigd kunnen worden. Ook is er geen restitutie mogelijk'. Helaas voor u zult u nieuwe kaarten moeten kopen. Kijk goed of de datum dat u wilt reizen ook op de kaartjes staat voordat u de bestelling afrondt.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij e-tickets kan men juist niet zien of er mee gereisd is. Er zit geen chip in en er kan niet mee in/uitgecheckt worden. De code op het ticket is om poortjes te kunnen openen, deze registreert niets.

In de voorwaarden bij aankoop staat dat e-tickets niet gewijzigd kunnen worden. Ook is er geen restitutie mogelijk'. Helaas voor u zult u nieuwe kaarten moeten kopen. Kijk goed of de datum dat u wilt reizen ook op de kaartjes staat voordat u de bestelling afrondt.
Reputatie 7

Lekker verhaal is dit, je kan toch zien dat er met deze tickets niet gereisd is.!

Dat is dus heel het probleem. Dat kan niet. Een e-ticket hoeft niet te worden ingecheckt. (Het kan ook niet) en dus is er geen mogelijkheid om te controleren of ze gebruikt zijn.
Reputatie 4
Peter en Janneke schreef:Lekker verhaal is dit, je kan toch zien dat er met deze tickets niet gereisd is.
Ik heb inderdaad nieuwe kaartjes gekocht zojuist maar weet nu weer waarom ik normaal nooit met de NS wil reizen. Echt heel slechte service dit!

Dat is een vervelende ervaring en geen al te beste reclame.
Nu schijnt men te werken aan een nieuw systeem waarbij kaartjes wel gewijzigd kunnen worden. Daar heeft u nu niets aan, maar het zou jammer zijn als u de moed zou opgeven. Reizen met NS kan ook zeker aangenaam zijn.
Reputatie 7
Badge
Dat is een vervelende ervaring en geen al te beste reclame.

NS houd zich terecht gewoon aan de "voorwaarden E-ticket" . Deze zijn duidelijk, wijzigen is na openen is niet meer mogelijk.
Er werd veel te veel fraude mee gepleegd en dan is het zeer logisch dat de verkoper zich indekt tegen de grote financiële gevolgen hiervan.
Reputatie 4

Dat is een vervelende ervaring en geen al te beste reclame.NS houd zich terecht gewoon aan de "voorwaarden E-ticket" . Deze zijn duidelijk, wijzigen is na openen is niet meer mogelijk.
Er werd veel te veel fraude mee gepleegd en dan is het zeer logisch dat de verkoper zich indekt tegen de grote financiële gevolgen hiervan.

Prietpraat !

De risico's van je fraudegevoelige producten hoor je eigenlijk niet af te wentelen op je klanten.

Gewoon zorgen dat je een degelijk product kunt aanbieden.
Reputatie 7
Badge
Prietpraat

Met het bij herhaling plaatsen van denigrerende opmerking kom je er niet @BrunoEst .

Algemene voorwaarden zijn er nu juist in de commerciële wereld om bedrijfsrisico's in te dekken, te beperken of te voorkomen.
En vanzelfsprekend zijn de algemene voorwaarden ook van toepassing op de tegenpartij bij zakelijke contracten, in dit geval de klant welke een product afneemt.
Reputatie 4

Prietpraat
Met het bij herhaling plaatsen van denigrerende opmerking kom je er niet @BrunoEst .

Algemene oorwaarden zijn er nu juist in de commerciële wereld om bedrijfsrisico's in te dekken, te beperken of te voorkomen.
En vanzelfsprekend zijn de algemene voorwaarden ook van toepassing op de tegenpartij bij zakelijke contracten, in dit geval de klant welke een product afneemt.

Asjemenou zeg, het geld zou dan wel heel gemakkelijk "verdiend" kunnen worden. Gelukkig maar dat de zaak anders in elkaar steekt🙂
Begrijp overigens wel dat je vanuit een monopolie gedacht tot dit soort waanbeelden kunt komen.
Reputatie 4
Prietpraat

Met het bij herhaling plaatsen van denigrerende opmerking kom je er niet@BrunoEst .

Algemene voorwaarden zijn er nu juist in de commerciële wereld om bedrijfsrisico's in te dekken, te beperken of te voorkomen.

Nu ik hier nog even naar kijk rijst bij mij het vermoeden dat @AbbeyRoad de algemene voorwaarden verwart met een bedrijfspolis waarmee bedrijfsrisico's worden afgedekt. Bizar !

Beste NS. Kan ik etickets voor een toekomstige datum die nog niet in de app geladen zijn wel cancellen of veranderen? Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS. Kan ik etickets voor een toekomstige datum die nog niet in de app geladen zijn wel cancellen of veranderen? Bedankt.

Het beste kun je met deze vraag telefonisch of via Facebook, twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice. In princ

Reputatie 6

Neen, maar de klantenservicemedewerker kan wel “uit coulance” besluiten om je geld terug te betalen en die kaartjes te annuleren. Blijkbaar zijn ze dan zodanig verdwenen, dat het risico “Geld terug - dus nu gratis reizen” niet bestaat.

Je kan de klantenservice bellen, maar er zijn geen garanties…

Overigens vind ik het niet onredelijk, dat kaartjes die voor een bepaalde vastgestelde datum zijn gekocht niet geldig zijn op een andere datum.

U komt toch ook niet een paar dagen later binnenwaaien bij een theatervoorstelling ? 

Hallo Pjotrrr, welkom op de NS Community. 

Als een ticket geopend is, dan kan het zijn geprint en dan blijft dat ticket te gebruiken, wat de klantenservice ook doet. Annuleren kan als uitzondering wanneer bij ons in het systeem is te zien dat de tickets nog ongeopend zijn. Dan kan er geen printje bestaan, of kan het niet al geopend zijn in de app en is het ticket na dat annuleren niet alsnog af te halen. Deze coulance is dus alleen mogelijk wanneer het ticket niet is geopend, omdat het anders alsnog te gebruiken is.

Reageer