vraag

E-ticket niet gebruikt i.v.m weersomstandigheden

• 27 december 2014
  • 14 reacties
  • 559 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik heb gisteren een eticket uitgeprint (Heb zelf geen printer) voor vanochtend om mijn dochter op te halen, nu rijden er geen treinen meer in het zuiden, kan ik deze ivm de weersomstandigheden, verzetten naar morgen

14 reacties

Op e-tickets wordt geen restitutie verleend, maar als u toch op reis gaat en uw eindbestemming met meer dan een uur vertraging toch weet te bereiken, krijgt u de kostprijs volledig terug op basis van Geld Terug bij Vertraging. Als het om een dagretour gaat, moet u daarvoor zowel op de heen- als op de terugweg meer dan een uur vertraging oplopen.
Badge +3
Was er ook niet iets met restitutie als de bestemming naar verwachting met meer dan een uur vertraging bereikt zou worden?
Oh ja, da's waar ook:

6. Vertraging en Calamiteiten
6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:
1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route die
12
door NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of
2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of
3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit infor- matienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)

(bron: Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS))
Reputatie 4
Badge
Met een e-ticket kun je toch gewoon bewijzen dat je een reis ging maken? Je hebt bovendien al betaald. Als er geen treinen rijden zal NS het ticket moeten vergoeden.
[thanx..
Welkom op het forum evelien66!

Een e-ticket kan volgens de voorwaarden niet meer gewijzigd worden qua datum en persoonsgegevens. Daarnaast bieden wij bij e-tickets ook geen restitutie, tenzij het e-ticket niet gedownload is en de datum van reizen inmiddels is verstreken. Ik begrijp echter uit de openingspost dat je het e-ticket al geprint hebt en wil je daarom aanraden om een schriftelijk verzoek tot restitutie in te dienen bij onze klantenservice. Vergeet in je schrijven niet je NAW-gegevens, het ordernummer van het e-ticket en je IBAN + tenaamstelling te noteren. Je kunt je verzoek richten aan:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Lees je post 3 niet van Pe_pe ?

Als er redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging langer dan 1 uur is moet de NS wel restitutie verlenen in welke vorm dan ook.
Reputatie 4
Badge
Inderdaad. NS heeft gisteren zelf aangegeven een uitgeklede dienstregeling te rijden. Als dat dan niet lukt, dan hebben mensen recht op hun geld. Ook bij een e-ticket.
Haar trein reed helemaal niet, dus TS heeft recht op volledige restitutie.
Reputatie 4
Badge
Precies!
Ik doelde in het algemeen op restitutie voor een niet gebruikt e-ticket. Dit staat verder los van Geld Terug bij Vertraging.
Dat staat er niet los van, want in dit geval heeft de reiziger op grond van artikel 6 uit de AVR recht op terugbetaling of een vervangend gelijkwaardig vervoerbewijs voor een andere datum, geprint of niet. Als evelien66 kiest voor een vervangend vervoerbewijs voor de datum van morgen, horen jullie die dus te verstrekken.
Reputatie 1
Badge
het klopt niet dat er de HELE dag geen treinen reden in Brabant.
Simpelste lijkt mij gewoon Geld terug bij vertraging in te vullen alsof je heen+ terug meer dan 1 uur vertr had-geen check in/out, dus oncontroleerbaar en zo 100% terug te krijgen op je giro.
Strikt genomen is dat fraude, omdat GTBV in de visie van NS alleen geldt voor een vertraging die je daadwerkelijk hebt ondergaan, dus alleen als je de reis daadwerkelijk gemaakt hebt.

Reageer