beantwoord

E-ticket op de verkeerde datum


Ik wou een e-ticket (jongere dagkaart) kopen voor morgen 14 mei, maar op een of andere manier staat hij nu op vandaag 13 mei. Kan ik mijn geld terug krijgen of is dat niet mogelijk?

icon

Beste antwoord door Thom 13 May 2022, 20:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet meer mogelijk als u het ticket heeft gedownload of geopend. Als u dat niet heeft gedaan - en alleen dan - kunt u contact opnemen met Klantenservice.

Zonder andere aanduiding wordt een kaart geleverd geldig op de dag van aanvraag. Zo werkt de ‘een of andere manier’.

 

Hebben ook een verkeerde datum ingevuld maar NS geeft niet thuis hadden beter moeten opletten en zij kunnen het niet meer veranderen. in deze tijd kunnen ze dat wel maar doen het niet hebben anders niet genoeg inkomsten. wat is er niet makkelijk om het ticket nr.te annuleren en een nieuwe aan te maken met de datum die de klant graag hebben wil. Maar ja de hoge heren moeten ook wat extra zakcentje hebben. IK zal nooit meer met openbaar vervoer reizen. De groeten 

Reputatie 7
Badge

Hopelijk heeft u een rijbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Hebben ook een verkeerde datum ingevuld maar NS geeft niet thuis hadden beter moeten opletten en zij kunnen het niet meer veranderen. in deze tijd kunnen ze dat wel maar doen het niet hebben anders niet genoeg inkomsten. wat is er niet makkelijk om het ticket nr.te annuleren en een nieuwe aan te maken met de datum die de klant graag hebben wil. Maar ja de hoge heren moeten ook wat extra zakcentje hebben. IK zal nooit meer met openbaar vervoer reizen. De groeten 

Je hebt het ticket gedownload? Dan heb je een geldig ticket, wat niet meer ongeldig gemaakt kan worden.

Als de klant de voor gelezen aangevinkte voorwaarden ook gelezen had, dan had de klant geweten dat e-tickets na betaling niet meer gewijzigd kunnen worden en er geen restitutie plaatsvindt. Voor de betaling worden datum en traject getoond en kan er nog wel gewijzigd worden.

Tip. Koop geen e-tickets meer maar check met bankpas in en uit.

Pure diefstal van de bovenste plank. 100% zeker weten dat ik de goede datum en reistijd ingevuld heb online, krijg toch een ticket met de  datum van de dag ervoor.

Ik ga morgen als ik in NL aangekomen ben kijken of ik aangifte kan doen. Nu heb ik 2 keer moeten betalen voor een enkeltje. Via de klantenservice kon er niks gedaan worden.

Reputatie 5

Als u het ticket niet hebt gedownload kunt u uw geld terugvragen. En anders is dat tegen de regels, want hoe kan NS weten of u expres of per ongeluk die datum invulde? Wanneer je een ticket koopt moet je altijd op de datum letten. Dan voorkomt u lange gesprekken met de klantenservice en meer gedoe. Aangifte doen zal niet lukken, want dit zijn nu eenmaal de regels. NS is niet verantwoordelijk voor dat u niet zo goed oplette.

Badge +3

Als u het ticket niet hebt gedownload kunt u uw geld terugvragen. En anders is dat tegen de regels, want hoe kan NS weten of u expres of per ongeluk die datum invulde? Wanneer je een ticket koopt moet je altijd op de datum letten. Dan voorkomt u lange gesprekken met de klantenservice en meer gedoe. Aangifte doen zal niet lukken, want dit zijn nu eenmaal de regels. NS is niet verantwoordelijk voor dat u niet zo goed oplette.

Er zijn meerdere topics -met filmpje zelfs- als bewijs dat ook als je alles correct doet (dus een datum kiest via het kalendertje), je toch een ticket krijgt met de verkeerde datum!

Die verkeerde datum wordt overigens wel getoond voordat je betaalt… Maar er is dus een bug (ook al kan ik het zelf niet reproduceren) en dus voordeel van de twijfel waard.

Reputatie 5

Je kan het beste alles altijd checken, vind ik!

Reputatie 5

Wel misschien iets om aan te werken voor NS… net zoals heel veel andere dingen…

Reputatie 7
Badge +3

Pure diefstal van de bovenste plank. 100% zeker weten dat ik de goede datum en reistijd ingevuld heb online, krijg toch een ticket met de  datum van de dag ervoor.

Ik ga morgen als ik in NL aangekomen ben kijken of ik aangifte kan doen. Nu heb ik 2 keer moeten betalen voor een enkeltje. Via de klantenservice kon er niks gedaan worden.

Succes met de aangifte, denk echter niet dat je het ticket vergoed krijgt. Voor betaling worden data, traject, naam getoond. Je kunt dan nog wijzigen. Bij betaling ga je akkoord met de voorwaarden dat wijzigen en restitutie niet mogelijk is.

Het zou kunnen komen dat door bestellen in een andere tijdzone de datum anders wordt, maar of dat hier het geval is?

Reageer