beantwoord

E-ticket ophalen op telefoon of afdrukken?

• 15 december 2017
  • 5 reacties
  • 1159 Bekeken

Ik heb geen printer
icon

Beste antwoord door Thom 15 december 2017, 18:21

Als u geen printer heeft, kunt u geen afdruk op papier maken en dus ook geen papieren e-ticket bestellen. Meestal kunt u bij de bestelling de keuze maken de ticket op de telefoon te zetten en soms kan het ook op de ov-chipkaart. U ziet deze opties als u uw ticket bestelt. Ze zijn niet altijd allemaal voorhanden, maar vaak wel.

Wat in geen geval mag, is een pdf-afdruk op uw telefoon laten zien. Dan reist u zwart. Het is zaak de NS-app te downloaden, dan is uw ticket geldig en los daarvan werkt het makkelijk. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een smartphone.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u geen printer heeft, kunt u geen afdruk op papier maken en dus ook geen papieren e-ticket bestellen. Meestal kunt u bij de bestelling de keuze maken de ticket op de telefoon te zetten en soms kan het ook op de ov-chipkaart. U ziet deze opties als u uw ticket bestelt. Ze zijn niet altijd allemaal voorhanden, maar vaak wel.

Wat in geen geval mag, is een pdf-afdruk op uw telefoon laten zien. Dan reist u zwart. Het is zaak de NS-app te downloaden, dan is uw ticket geldig en los daarvan werkt het makkelijk. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een smartphone.
Badge +3
Voor op de telefoon heb je wel de NS Extra app nodig.

Heb of wil je die ook niet, dan kan je voor € 1,- het laten printen bij de Tickets & Service balies op de grotere stations.

Een los kaartje (enkeltje of retour, vol tarief) kopen bij een kaartautomaat kost ook € 1,- extra.
Dank. Gelukkig kunnen afdrukken bij de receptie. Via de app lukte niet. Ik had de kaarten via een site met korting besteld. Blijkbaar had deze geen koppeling met de app. Toch vind ik het erg vreemd in deze digitale wereld dat je alles moet afdrukken.
Reputatie 2
Waar had je die gekocht dan? (Uit nieuwsgierigheid)

Groetjes

Jelle
site van Dickens Festival in Deventer

Reageer