beantwoord

e-ticket printen

  • 8 april 2016
  • 8 reacties
  • 6478 Bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist een e-ticket aangeschaft bij mijn toegangskaart tot de RAI Amsterdam.
Nu staat er op de e-ticket dat ik het moet printen en ik heb geen printer.
Ergens anders printen gaat niet meer lukken. Mag ik met deze ticket op mijn iPhone de trein in (zoals je ook doet in het vliegtuig)?
Zo niet, hoe kan ik dit geld terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 april 2016, 10:26

Het is niet toegestaan te reizen met een e-ticket dat wordt getoond op het scherm van een telefoon of tablet. Het e-ticket moet echt worden afgedrukt, anders is het niet geldig en loopt u het risico een boete te krijgen.

Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen.

U zou hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heel lastig en vervelend. Maar helaas is het antwoord op beide vragen nee.

Ik kan een heel lang antwoord geven met de redenen maar daar zit je vast niet op te wachten.
Badge +3
Het is niet toegestaan te reizen met een e-ticket dat wordt getoond op het scherm van een telefoon of tablet. Het e-ticket moet echt worden afgedrukt, anders is het niet geldig en loopt u het risico een boete te krijgen.

Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen.

U zou hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen..

Ze kunnen dit wel controleren als ik kan aantonen dat ik ook ben ingecheckt met mijn persoonlijke OV chipkaart.
Reputatie 7
Badge +3
Hoe vervelend ook, het is domweg niet toegestaan.
Reputatie 7
Badge +3
Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen..

Ze kunnen dit wel controleren als ik kan aantonen dat ik ook ben ingecheckt met mijn persoonlijke OV chipkaart.


Wanneer je met een e-ticket reist, check je niet in.
Reputatie 2
Wellicht dat je bij de Hema, een buurman of een supermarkt in de buurt even een printje kan uitdraaien.
Het is 2016, laten we zorgen voor een mobiele ticket.
Daar zijn we mee bezig Iedereen heeft een telefoon. We doen sinds 1 juni een proef met het aanschaffen en tonen van een ticket op je smartphone. Hier vind je meer informatie.

Reageer