beantwoord

E-ticket printen

Waarom moet een eticket uitgeprint worden op A4 om geldig te zijn? Zijn er plannen om deze ook geldig te maken op bijvoorbeeld je mobile telefoon? Bij een concert is dit vaak nl geen probleem. Een A4 is vanuit milieutechnisch oogpunt zeer onvriendelijk en maakt het ook lastig als je op het laatste moment een kaartje wilt kopen en geen printer bij de hand hebt bijvoorbeeld. Als je het eticket op je telefoon zou kunnen laten zien, is het een heel mooi alternatief voor een incidentele reiziger, geen papieren ov chip met toeslag nodig en geen enorm papier.
icon

Beste antwoord door Inge NS 24 juli 2014, 17:22

Welkom op het forum essie74!

Momenteel is een e-ticket alleen geldig wanneer je deze op A4 formaat hebt geprint. Op de stations waar we proeven doen met volledig in gebruik genomen poortjes, kan je met de barcode op je e-ticket de poortjes openen. Ik sluit niet uit dat het in de toekomst mogelijk wordt om het e-ticket op je mobiel te tonen. Vooralsnog is dit niet het geval.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vegroten.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Geld nog niet voor alle e-tickets
Printen nu niet meer nodig :)
http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html
Op het e-ticket staat vermeld dat je moet afdrukken "op blanco papier, in A4 formaat (portret)".
Ik vind dat bizar, want volgens mij is er maar één manier waarop het op A4 past en dat is "landscape".
Waar is de naam E-ticket voor ?????digital en je MOET het uitprinten op PAPIER!!!!!
elders al gerespondeerd. E betekend via @mail-suffie-weet je dat geeneens? Dito met vliegtickets.

E-ticket staat voor Elektronisch ticket en bij vliegtickets hoef je deze doorgaans juist niet te printen.
Reputatie 1
Badge
Waar is de naam E-ticket voor ?????digital en je MOET het uitprinten op PAPIER!!!!!
elders al gerespondeerd. E betekend via @mail-suffie-weet je dat geeneens? Dito met vliegtickets.
Het is waardeloos product, ik heb geen printer thuis, op mijn tablet laat zien is niet toegestaan !!!!!
Reputatie 1
Badge
Schiet deze ontwikkeling al eens op? Ik vind dat de NS er bijzonder traag mee is en erg achter blijft in deze moderne tijden.!
Je ziet alweer over het hoofd dat die massale enorme investering in inmiddels inderdaad alweer achterlopende CHIPkaart technologie er eerst uit moet. NS heeft vooral van die pientere MBA-bisnis boys op hun HGB III die dat allemaal voor het gewaardeerd publiek bepalen. Het plan was dat elke NLer die ooit van bus of trein gebruik zou maken, zo'n kaart zou kopen en er mee reizen.
Overigens maak ik zelf vrij vaak gebruik van die e-tickets van DB/bahn en die moet je ook op A4 afdrukken, anders werkt die scramblecode niet meer. Ik vermoed dat NS in dit geval dezelfde technologie gebruikt.
Maar goed, dat weet je voordat je een Groepsretour aanschaft. Als je voor je supervoordelige ticket niet even langs de copyshop wilt en het milieu je enorm aan het hart gaat, dan kun je altijd overwegen om gewoon op saldo te reizen.

Ja daar heb je ook gelijk in. Gewoon kleine frustratie, moest ik even kwijt 😛
In andere landen en andere branches is een ticket op je mobiele telefoon al lang gebruikelijk.

Dat komt bij de NS ook, alleen ws over 20 jaar pas.
Maar goed, dat weet je voordat je een Groepsretour aanschaft. Als je voor je supervoordelige ticket niet even langs de copyshop wilt en het milieu je enorm aan het hart gaat, dan kun je altijd overwegen om gewoon op saldo te reizen.
Schiet deze ontwikkeling al eens op? Ik vind dat de NS er bijzonder traag mee is en erg achter blijft in deze moderne tijden. Ik heb nu een keer een groepsticket gekocht en nu blijkt dat we allemaal het ticket moeten printen. Voor zover ik kon vinden kan ik het ticket ook niet op mijn ov-chipkaart laden, wat mij ook een prima oplossing lijkt. Alleen naar een copyshop (heb zelf geen printer) voor een ticket vind ik echt belachelijk en niet van deze tijd!
In Duitsland is het al jaren mogelijk om gebruik te maken van een "handyticket" bij de Deutsche Bahn en alle regionale tarief verbonden. Het werkt dmv een barcode die de controleurs kunnen scannen vanaf je mobiele telefoon.

Hoi Martijn,

Daar heb ik laatst een railpocket bericht over gehad en die kunnen we nu wel vanaf de smartphone controleren. Zal denk ik ook een test zijn voor de andere soorten E-tickets vermoed ik. Ben er overigens nog geen een tegen gekomen, dus heb er nog geen ervaring mee.
Reputatie 1
In Duitsland is het al jaren mogelijk om gebruik te maken van een "handyticket" bij de Deutsche Bahn en alle regionale tarief verbonden. Het werkt dmv een barcode die de controleurs kunnen scannen vanaf je mobiele telefoon.
Welkom op het forum essie74!

Momenteel is een e-ticket alleen geldig wanneer je deze op A4 formaat hebt geprint. Op de stations waar we proeven doen met volledig in gebruik genomen poortjes, kan je met de barcode op je e-ticket de poortjes openen. Ik sluit niet uit dat het in de toekomst mogelijk wordt om het e-ticket op je mobiel te tonen. Vooralsnog is dit niet het geval.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vegroten.

Reageer