E-ticket restitutie

• 30 september 2014
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Ik heb voor mijn zoon een e-ticket betaald en ontvangen voor een excursie, maar nu heeft hij via school een code ontvangen waarmee hij een 'gratis' e-ticket kan bestellen. Hoe kan ik het door mij betaalde bedrag terugkrijgen?

5 reacties

Beste abrouwer,

Welkom op het NS serviceforum. Als je de code nog niet gebruikt hebt, zou je het e-ticket kunnen aanmaken voor een ander. Een e-ticket wijzigen is niet mogelijk, het staat dan echt op de persoon voor wie je het hebt aangemaakt. Heb je allebei de e-tickets aangemaakt? Stuur dan even een privebericht met je gegevens, ik ga dan kijken of beide tickets overeenkomen. Dan zou je restitutie terug kunnen krijgen van het zelf betaalde ticket.
Reputatie 4
Badge
Maar u kunt wel de persoonsgegevens van een ander op het e-ticket plaatsen dat uw zoon van school heeft ontvangen.
Nee, zoals ik al zei, kunnen ze niet geruild worden. Dit heeft ermee te maken dat er altijd gereisd kan worden met een eenmaal afgedrukt ticket. Als je het ticket zou kunnen ruilen of wijzigen, zou je met een tweede afdruk gewoon op pad kunnen.
Kan ik het e-ticket wel wijzigen? Bijv andere naam en datum.
Dat kan niet. E-tickets kunnen niet geruild worden en er vindt geen restitutie plaats. Dat wordt duidelijk meegedeeld tijdens het bestelproces.

Reageer