beantwoord

E-Ticket - restitutie dubbel vervoerbewijs

• 10 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Wij reizen nooit met de trein ....Woensdag 9 Oktober heb ik op Schiphol “snel” 2 Online kaartjes geboekt voor de InterCity Schiphol Leeuwarden op naam van mijn man en mij, omdat ik niet zo snel een loket kon vinden met papieren kaartjes .Omdat t 14.30 was dacht ik Daluren tarief ....In de de trein bekijk ik de kaartjes nog even na op mijn telefoon...lees ik in de kleine lettertjes,dat er 1 persoon een NS Abonnement moet hebben🤣!Angsthaas die ik ben....bestel ik snel op mijn telefoon (al in de trein)weer 2 nieuwe treinkaartjes voor t zelfde traject die wel geldig zijn voor mijn man en mij...doodsbenauwd dat ik een boete krijg vd conducteur....dus heb ik 4 kaartjes!Kan ik de 2 dal uren kaartjes die niet voor mij gelden ,( want ik heb geen NS abonnement,ook terug betaald krijgen?
icon

Beste antwoord door Thom 10 oktober 2019, 01:08

Had u meereiskaartjes gekocht? Ik zou als ik u was het even uitleggen aan Klantenservice. 030 7515155, ze zijn er dag en nacht en nu dus ook. Hou de gekochte kaartjes bij de hand. U kunt het altijd proberen. Het is dan wel zaak dat ze op de goede naam staan.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Had u meereiskaartjes gekocht? Ik zou als ik u was het even uitleggen aan Klantenservice. 030 7515155, ze zijn er dag en nacht en nu dus ook. Hou de gekochte kaartjes bij de hand. U kunt het altijd proberen. Het is dan wel zaak dat ze op de goede naam staan.
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gesproken kunt u geen geld terug krijgen voor e-tickets. Maar als beide tickets op dezelfde namen staan en voor dezelfde reis zijn, loont het moeite om telefonisch, via Facebook Twitter of chat contact op te nemen met de NS klantenservice.

Voor 1euro extra kunt u in de automaten op alle stations eenmalige chipkaarten kopen. Deze kunt u ongebruikt teruggeven bij een loket en krijgt u wel uw geld terug.
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik niet snap: u reist nooit met de trein maar denkt dat u om 14.30 uur recht heeft op Dalurentarief? Want als u nooit met de trein reist neem ik niet aan dat u een kortingsbonnement hebt.
Reputatie 4
Raar verhaal..op Schiphol stikt het van de automaten en veel loketten en zat mensen die je even willen helpen.....da s toch veel eenvoudiger dan snel snel op een telefoon? Maar goed, ik hoop voor u dat klantenservice kan helpen. En voor een volgende keer; steek gewoon twee anonieme ov chipkaarten met saldo bij de portemonnee, kunt u altijd reizen
Reputatie 4
Raar verhaal..

Echt raar is dat je de beste kaartjes helemaal niet bij NS kunt kopen. Een enkele reis vanaf Schiphol naar elke plaats in Nederland hoeft namelijk niet meer dan 10,50 € p.p. te kosten. Zie: https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/treinkaart-luchthaven-terugreis

Helemaal bizar is verder dat NS nergens aangeeft dat de kaartjes uit de automaat gerestitueerd kunnen worden. De incidentele klant kan/mag dat dus helemaal niet weten.
Zojuist contact gehad met de klantenservice vd NS.
Alles word prima geregeld.ik krijg de verkeerd bestelde kaartjes terug gestort.

Bedankt NS!

Reageer